Na ścianach pojawią się monitory a przy ladach krzesełka. Wprowadzony zostanie też system kolejkowy, taki jak na poczcie czy w banku.
Od poniedziałku, 23 listopada, w gliwickim magistracie zmieni się dotychczasowe miejsce przyjmowania klientów rejestrujących pojazdy. Stanowiska Wydziału Komunikacji zostaną przeniesione z Biura Obsługi Interesantów, zlokalizowanego na parterze gmachu Urzędu Miejskiego, do sali nr 142 na I piętrze.
? To czasowa przeprowadzka. W styczniu urzędnicy wrócą do dawnych pomieszczeń, które do tego czasu zostaną zmodernizowane ? zapowiada Mariusz Śpiewok, zastępca naczelnika Wydziału Organizacyjnego UM.
.
Konieczność przeprowadzenia remontu wynika z wytycznych MSWiA w sprawie zapewnienia bezpieczeństwa systemu informatycznego.
? Pomieszczenia, w których przetwarzane są dane systemu, nie mogą być ? zgodnie z przepisami ? lokalami przechodnimi, a układ sali powinien ograniczać dostęp osób trzecich do oprogramowania. Dotyczy to zarówno klientów BOI, jak i innych pracowników urzędu. Ponadto musi istnieć możliwość zamknięcia pomieszczeń po zakończeniu pracy. Dotychczasowe usytuowanie stanowisk nie spełnia tych wymogów ? tłumaczy Mariusz Śpiewok.
Modernizacją zajmie się wyłoniona w drodze przetargu gliwicka firma AS. Całość inwestycji zamknie się w kwocie prawie 369 tys. zł.
W ramach prowadzonych robót hol na parterze budynku zostanie częściowo zabudowany.
Posłużą do tego przeszklone ścianki z lekkiej konstrukcji metalowej oraz dwuskrzydłowe drzwi wejściowe. W ten sposób na salę obsługi klientów Wydziału Komunikacji zostanie wydzielona odrębna strefa.
Przebudowy wymaga instalacja elektryczna, sieć teletechniczna i system klimatyzacji. Przewidziano także wymianę podwieszanego sufitu, oświetlenia oraz mebli.
W środkowej części nowego pomieszczenia usytuowane zostaną krzesła i stoliki dla interesantów. Planowane jest również uruchomienie punktu informacyjnego.
? Zainstalowany zostanie system wizualny umożliwiający nadawanie relacji z wydarzeń w mieście. Będą to dwa duże monitory zamontowane na przeciwległych ścianach.
Pojawią się także urządzenia tzw. systemu kolejkowego.
Interesanci nie będą musieli już stać w rządku do poszczególnych stanowisk. Wchodząc do sali, pobiorą ze specjalnego automatu bilet z numerem. Gdy dana cyfra wyświetli się na zamontowanych tablicach, to podejdą do urzędnika. Podobne systemy działają już w bankach czy na poczcie.
Interesanci nie będą musieli stać przy ladzie. Przy każdym stanowisku pojawi się bowiem krzesło.
![urzad-kolejka A to obrazek sprzed kilku lat. Brak systemu kolejkowego i krzesełek aż nadto rzucał się w oczy.](https://www.24gliwice.pl/wiadomosci/wp-content/uploads/2009/11/urzad-kolejka.jpg)
Wraz z modernizacją sali rozpocznie się remont przyległych do niej sanitariatów, z których korzystają przede wszystkim klienci urzędu. Koszt remontu wyniesie prawie 60 tys. zł. Roboty powinny zakończyć się w połowie stycznia 2010 roku.
(um/gliwice bom)
Najnowsze komentarze