Portale aukcyjne oferują możliwość zrobienia zakupów po okazyjnych cenach. Trzeba jednak uważać, aby nie paść ofiarą oszustów.
Gliwicka policja praktycznie codziennie otrzymuje informacje od osób, które oszukano w internecie. Najczęściej dotyczy to przypadków, w których kupujący po zapłaceniu za przedmiot aukcji nie otrzymuje go.
W czwartek, 24 czerwca w Gliwicach przyjęto dwa takie zgłoszenia. Poszkodowani na jednym z portali aukcyjnych zakupili po rynkowej cenie doładowania telefonu komórkowego.
Mimo iż mimo, że wpłacenia należności minęło już kilkanaście dni doładowań nie otrzymali. Fiaskiem kończyły się również próby kontaktu ze sprzedającymi.
Z kolei do komisariatu w Knurowie przyszła kobieta, która wylicytowała po bardzo atrakcyjnej cenie konsolę do gier. Scenariusz przestępstwa był identyczny: wygrana aukcja ? wpłacone pieniądze i ? brak towaru oraz kontaktu ze sprzedającym.
.
Co zrobić w sytuacji, gdy staliśmy się ofiarą internetowego oszustwa?
.
– Jak najszybciej poinformować administratorów ds. bezpieczeństwa danego serwisu.
– Zachowywać wszystkie dokumenty związane z transakcją tj. dowód przelewu na konto bankowe, korespondencję mailową, itp. jak również całą korespondencję ze sprzedawcą.
– Zachować zapisy rozmów poprzez komunikatory internetowe, SMS?y.
– Z takimi dokumentami zgłosić się do najbliższej jednostki policji.
.
Gdy doszło do oszustwa na aukcji internetowej, należy skompletować następujące dane.
.
datę i numer aukcji, jej przedmiot oraz wylicytowaną kwotę, nick sprawcy oszustwa oraz jego adres e-mail, sposób kontaktu ze sprzedającym – jego e-mail, nr telefonu, adres (korespondencja e-mail powinna być zapisana w formie elektronicznej, np. w formacie EML), sposób dokonania zapłaty – przelew na konto bankowe, płatność za pobraniem.
Najnowsze komentarze