GLIWICE. Kto zdaniem prezydenta wszczyna w mieście awantury i wprowadza w błąd mieszkańców?
Zygmunt Frankiewicz zdecydował się upublicznić swoją korespondencję z radnym Markiem Berezowskim, gdzie w ostrych słowach odnosi się do jego poczynań.
,,Uważam, że sytuacja dojrzała do tego by nazwać rzecz po imieniu. Celem Pańskiej działalności, jest tylko i wyłącznie, usunięcie ciężkiego ruchu z własnej ulicy. Do tej pory polegało to na rozsyłaniu mniej lub bardziej mijających się z prawdą pism do wszelkich możliwych instytucji. Teraz, nie licząc się z konsekwencjami wprowadza Pan ludzi, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji w błąd i zaognia konflikty.” – pisze prezydent.
.
Radny nie czyta ze zrozumieniem
Reakcja prezydenta odnosi się do poczynań radnego, który zaangażował się w konflikt między przedsiębiorcami z ul. Pszczyńskiej a wykonawcą inwestycji, firmą Avax, dotyczący zamknięcia ulicy Pszczyńskiej.
Pod koniec roku prezydent, mimo braku formalnych kompetencji podjął się mediacji w tej sprawie, dzięki której na spotkaniu 12 grudnia 2008 doszło do pewnych kompromisowych ustaleń. Tymczasem Marek Berezowski, w pismach kierowanych do biznesmenów, wskazywał na prezydenta jako winnego całego zamieszania. Informował, że to Zygmunt Frankiewicz jako zarządca drogi był władny zatwierdzić organizację ruchu na czas budowy.
,,Pański udział w tym konflikcie uważam za ze wszech miar szkodliwy” ? pisze prezydent.
,,Co najmniej dwa Pana pisma – jedno adresowane do przedsiębiorców, drugie przekazane im do wiadomości ? przyniosły całej sprawie więcej szkody niż pożytku. W pierwszym, z 17 grudnia 2008 roku, po raz kolejny pokazuje Pan swój zadziwiający wręcz brak zdolności czytania ze zrozumieniem.”
.
Za węzeł odpowiada GDDKiA
Prezydent przypomina radnemu, że obok ustaw istnieją jeszcze rozporządzenia wykonawcze. W Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury można przeczytać, że ,,organizację ruchu zatwierdza na podstawie projektu organizacji ruchu organ zarządzający ruchem, właściwy dla danej drogi – ale organizację ruchu na skrzyżowaniu dróg o różnych organach zarządzających zatwierdza organ zarządzający ruchem właściwy dla drogi wyższej kategorii.”
Projekt organizacji ruchu dla budowy węzła Sośnica zatwierdził 20 czerwca 2008 roku Krzysztof Raj, dyrektor katowickiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Jednocześnie zobowiązał wykonawcę do zawiadomienia o tym fakcie UM w Gliwicach.
Wbrew pismom radnego, za organizację ruchu przy budowanym węźle nie odpowiada zatem prezydent tylko GDDKiA.
.
Nośność a dopuszczalne obciążenie
Prezydent rozprawia się również z drugim argumentem, jaki pojawia się w korespondencji radnego z rozmaitymi instytucjami, czyli nośnością mostu w ciągu ul. Orlickiego.
Wyjaśnia ? po raz kolejny – że nośność mostu nie jest tożsama z jego dopuszczalnym obciążeniem regulowanym znakami. Tę drugą ustala się biorąc pod uwagę wiele czynników ? w tym zapewnienie odpowiedniej żywotności konstrukcji ? i jest ona wielokrotnie niższa od faktycznej nośności. Ostatnio przeprowadzono prace konserwacyjne, które umożliwiły podniesienie dopuszczalnego obciążenia wspomnianego mostu do 32 t.
,,Jestem przekonany, że nieodpowiedzialne straszenie gliwiczan stanem mostu, które uprawia Pan od jakiegoś czasu, nie jest podyktowane troską o ten obiekt. Podobnie jak interwencja w sprawie przedsiębiorców z ul. Pszczyńskiej” ? pisze prezydent.
,,Przyzwyczaiłem się już, że przez działalność polityczną rozumie Pan walkę o to, by samochody ciężarowe nie jeździły Panu pod oknem.
Szanuję prawo do takiej postawy, potwierdzone mandatem pochodzącym z wyborów. Czuję się jednak zobowiązany do dbania o interes całego miasta, a nie tylko jednej lub kilku kamienic.
Zapewniam, że bardzo ucieszę się, kiedy ciężki ruch tranzytowy zniknie z śródmiejskich ulic. Stanie się to jednak dzięki pracy nad zmianą układu drogowego miasta, a nie dzięki wszczynaniu kolejnych awantur” ? podsumowuje prezydent.
Nina Drzewiecka
.
Linki:
Najnowsze komentarze