Na stronie internetowej Urzędu Miasta Gliwice dostępny jest nowy internetowy program, który mieszkańcy będą mogli wypróbować do końca lutego. Na razie jest to wersja testowa programu, który umożliwia interesantom załatwianie urzędowych spraw bez konieczności wychodzenia z domu.
Nowy program to ?Access-eGov?. Urząd Miasta wraz ze Stowarzyszeniem ?Miasta w Internecie? udostępnił już testową wersję platformy. W jednym miejscu zgromadzono niezbędne informacje pozwalające na np. zarejestrowanie działalności gospodarczej.
Jednym z nowoczesnych rozwiązań w ramach programu jest możliwość skorzystania z pomocy tzw. Personalnego Asystenta (PA). Za jego pośrednictwem uzyskać można dostęp do zgromadzonych i opisanych usług. Po wybraniu jednej z nich, Asystent przeprowadzi nas przez wszystkie etapy, które są konieczne, aby załatwić daną sprawę. Podpowiada również, jak załatwić sprawę w innych instytucjach, takich jak Urząd Skarbowy, Urząd Statystyczny czy ZUS.
Na razie w ramach testu możemy zapoznać się z możliwościami Personalnego Asystenta w zakresie rejestracji działalności gospodarczej. Wypróbować system można TU lub z bezpośredniego odsyłacza znajdującego się na stronie internetowej Urzędu Miasta. Urzędnicy zachęcają także, by po sprawdzeniu aplikacji wypełnić ankiety, opinie użytkowników programu pozwolą bowiem udoskonalić system.
Najnowsze komentarze