Zapowiedź złożenia przez prezydenta Gliwic wniosku o likwidację linii tramwajowej w mieście wywołała prawdziwą burzę wśród naszych Czytelników, których większość nie zgadza się z decyzją Zygmunta Frankiewicza.
Jako pierwsi publikujemy pełną treść prezydenckiego wniosku, który właśnie został skierowany do KZK GOP.
Jeżeli zostanie on zaakceptowany przez Zarząd spółki to najpóźniej we wrześniu tramwaj zniknie z gliwickich ulic.
Przeczytaj, jak prezydent uzasadnia konieczność zastąpienia tramwaju autobusem i na co mogą liczyć mieszkańcy, korzystający do tej pory z popularnej ?4?.
.
Wniosek skierowany do KZK GOP
.
W ciągu ostatnich kilku miesięcy gliwicki Samorząd prowadził wnikliwą analizę funkcjonowania linii tramwajowych nr 1 i 4. W tym czasie poddaliśmy szczegółowej ocenie stan techniczny infrastruktury tramwajowej i taboru oraz koszty funkcjonowania powyższych połączeń. Przeprowadziliśmy szeroką debatę publiczną, w której głos zabrali eksperci, przedstawiciele związków zawodowych i instytucji oraz zainteresowani tym tematem mieszkańcy miasta.
.
Informacje pozyskane w efekcie podjętych działań wskazują na konieczność poniesienia przez miasto Gliwice bardzo znaczących nakładów finansowych na dalsze utrzymanie obydwu linii. Są one nie tylko deficytowe ale ponadto wymagają poniesienia ogromnych wydatków na konieczną do dalszego funkcjonowania modernizację. Sposobem na szybką poprawę usług komunikacyjnych na trasie obecnie obsługiwanej przez tramwaje jest zastąpienie ich nowoczesnymi autobusami, tańszymi w eksploatacji i przede wszystkim zapewniającymi pasażerom większy komfort podróży.
.
Biorąc pod uwagę powyższe, wnioskuję o wstrzymanie funkcjonowania linii tramwajowej 1 i 4 na terenie Gliwic. Równocześnie proszę o uwzględnienie oczekiwań mieszkańców względem nowego rodzaju transportu:
.
1.Obecna trasa tramwaju 1 i 4 powinna zostać zachowana. Autobusy, które zastąpią tramwaje powinny kursować dokładnie tym samym śladem. Ze względów technicznych możliwe jest wydłużenie trasy do istniejącego przystanku autobusowego ?Gliwice Słowackiego? i obsługa przystanku pośredniego ?Gliwice Sobieskiego?.
.
2.Bieżący takt w rozkładach jazdy obu linii powinien zostać zachowany. Autobusy powinny kursować wg takiego samego rozkładu jazdy jak obecnie tramwaje czyli nie rzadziej niż co 10 minut.
.
3.Autobusy, które zastąpią obecny tabor tramwajowy powinny spełniać oczekiwania mieszkańców pod względem zarówno komfortu jazdy jak również stanu technicznego. Oczekujemy autobusów niskopodłogowych, spełniających najwyższe aktualnie obowiązujące normy ekologiczne. Dla potrzeb obsługi obydwu linii odpowiedni będzie tabor typu ?B?.
.
4.Jeśli to możliwe, prosimy aby nowa linia autobusowa otrzymała nazwę A4.
.
5.Ze swojej strony deklaruję wszelką pomoc w zapewnieniu prawidłowej organizacji ruchu na trasach linii A4, zgodnie ze wspólnymi ustaleniami.
.
Wdrożenie wymienionych rozwiązań powinno zakończyć się do 01.08.2009. Jeżeli by to nie było możliwe, nie później niż do 01.09.2009.
Najnowsze komentarze