24gliwice.pl - Portal Miejski Gliwice | wiadomości | telewizja | forum24gliwice.pl - Portal Miejski Gliwice | wiadomości | telewizja | forum24gliwice.pl - Portal Miejski Gliwice | wiadomości | telewizja | forum
Powiadomienie Pokaż więcej
Zmiana rozmiaru czcionkiAa
  • Najnowsze
  • Kultura, wydarzenia, imprezy
  • Kryminałki
  • Samorząd, polityka
  • Historia
  • Telewizja
Czytanie Eryk Mistewicz na dłużej w Gliwicach. Kolejna umowa na doradzanie, za prawie 150 tys. zł
Udostępnij
Zmiana rozmiaru czcionkiAa
24gliwice.pl - Portal Miejski Gliwice | wiadomości | telewizja | forum24gliwice.pl - Portal Miejski Gliwice | wiadomości | telewizja | forum
Search
Have an existing account? Zaloguj się
24gliwice.pl - Portal Miejski Gliwice | wiadomości | telewizja | forum > główna > Temat dnia > Eryk Mistewicz na dłużej w Gliwicach. Kolejna umowa na doradzanie, za prawie 150 tys. zł
Temat dnia

Eryk Mistewicz na dłużej w Gliwicach. Kolejna umowa na doradzanie, za prawie 150 tys. zł

Michal Szewczyk
Michal Szewczyk Opublikowany 30/03/2015
Udostępnij
Udostępnij
UdostępnijTweet

Współpraca magistrackich urzędników ze znanym specjalistą od wizerunku Erykiem Mistewiczem, w zeszłym roku kosztowała gliwickiego podatnika ponad 100 tysięcy złotych. W tym roku kwota sięgnie prawie 150 tysięcy.

Problem w tym, że nadal nie wiadomo za co tak naprawdę płacimy i jakie realne korzyści płyną z tego tytułu dla Gliwic.

Contents
Współpraca magistrackich urzędników ze znanym specjalistą od wizerunku Erykiem Mistewiczem, w zeszłym roku kosztowała gliwickiego podatnika ponad 100 tysięcy złotych. W tym roku kwota sięgnie prawie 150 tysięcy.Zawarta na początku marca umowa opiewa na kwotę 147 tysięcy złotych i będzie obowiązywać do końca 2015 roku.Gliwicki podatnik dokłada się również m.in. do materiałów filmowych prezentowanych kilka razy w tygodniu na stronie internetowej Urzędu Miasta.

Eryk Mistewicz to jeden z najbardziej znanych speców od wizerunku w kraju. Doradzał największym tuzom świata polityki i mediów. Nie dziwi więc cena, jaką liczy za swoje usługi. Pytanie czy jego pomoc gliwickim urzędnikom jest faktycznie niezbędna?

– Z dotychczasowej współpracy z firmą Strategia Plus miasto jest zadowolone. Doradztwo Eryka Mistewicza pomaga lepiej wykorzystać potencjał Gliwic w promocji miasta – informuje w lakonicznym komunikacie Marek Jarzębowski, rzecznik prasowy prezydenta Gliwic, Zygmunta Frankiewicza.

Zawarta na początku marca umowa opiewa na kwotę 147 tysięcy złotych i będzie obowiązywać do końca 2015 roku.

W tym czasie firma Eryka Mistewicza będzie odpowiedzialna m.in. za analizę dynamiki zmian na rynku mediów, analizę potencjału wizerunkowego i marketingowego Miasta, konsultacje w zakresie Media Relations i przygotowanie „bazy danych liderów opinii: dziennikarzy oraz szefów wydawnictw i członków kierownictw mediów”. Próżno liczyć na doprecyzowanie przez urzędników mętnych i niejasnych pojęć zawartych w umowie. Tym bardziej, że dokument szczegółowo określa zakres informacji poufnych.

– Uważam, że urzędnicy podpisujący taką umowę powinni się postawić w roli mieszkańca, który zarabia przysłowiowe dwa tysiące złotych. Kwota umowy na doradztwo jest bardzo wysoka. W takiej sytuacji konieczne jest wyjaśnienie realnych korzyści, jakie ma przynieść ta współpraca oraz przedstawienie opinii publicznej efektów pracy doradcy. Analizy, raporty czy wskaźniki powinny być publicznie dostępne – mówi opozycyjny radny Dominik Dragon (PO).

Pytanie o współpracę z Erykiem Mistewiczem wywołuje szereg kolejnych wątpliwości, związanych z wydawaniem pieniędzy na promocję Miasta. O ile można zrozumieć rozpowszechnianie treści dotyczących Hali Gliwice, o tyle niedawna akcja informacyjna w kilku gazetach (m.in. „Fakt”, „Gazeta Wyborcza”, „Gość Niedzielny”) dotycząca wyboru prezydenta Gliwic na przewodniczącego Związku Miast Polskich, wydaje się budować markę przede wszystkim Zygmunta Frankiewicza.

Gliwicki podatnik dokłada się również m.in. do materiałów filmowych prezentowanych kilka razy w tygodniu na stronie internetowej Urzędu Miasta.

Sądząc po wynikach oglądalności, nie interesują się nimi nawet sami urzędnicy. W większości przypadków liczba odtworzeń sięga ledwie kilkudziesięciu (rekordzista ma ich „aż” dwa).

Nie o bicie wyników popularności tu jednak chodzi, ale o racjonalne i odpowiadające potrzebom wydatkowanie publicznych pieniędzy. Choćby wysokość kontraktu Eryka Mistewicza, pokazuje, że w Gliwicach często dzieje się to na granicy rozrzutności.

Michał Szewczyk

TAGI:eryk mistewiczGliwicegliwice promocjakatarzyna łosickapozostaleWYDZIAŁ KULTURY I PROMOCJI MIASTA GLIWICE
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Print
Udostępnij

Najnowsze komentarze

  • Onkyo - Nowy punkt gastronomiczny na mapie Gliwic. Gliwuś zastąpił Króla Stasia, inna lokalizacja i godziny otwarcia
  • Falkenhorn - Jak szybko „zarobić” 24 punkty karne? Gliwiczanin w mercedesie znalazł się po niewłaściwej stronie wysepki
  • Też mi ... - Jak szybko „zarobić” 24 punkty karne? Gliwiczanin w mercedesie znalazł się po niewłaściwej stronie wysepki
  • Też mi ... - Jak szybko „zarobić” 24 punkty karne? Gliwiczanin w mercedesie znalazł się po niewłaściwej stronie wysepki

Categories

  • ES Money
  • U.K News
  • The Escapist
  • Insider
  • Science
  • Technology
  • LifeStyle
  • Marketing

About US

We influence 20 million users and is the number one business and technology news network on the planet.

Subscribe US

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!

[mc4wp_form]
© Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
wpDiscuz
Welcome Back!

Sign in to your account