24gliwice.pl - Portal Miejski Gliwice | wiadomości | telewizja | forum24gliwice.pl - Portal Miejski Gliwice | wiadomości | telewizja | forum24gliwice.pl - Portal Miejski Gliwice | wiadomości | telewizja | forum
Powiadomienie Pokaż więcej
Zmiana rozmiaru czcionkiAa
  • Najnowsze
  • Kultura, wydarzenia, imprezy
  • Kryminałki
  • Samorząd, polityka
  • Historia
  • Telewizja
Czytanie Bubel czy dobra promocja? Gliwice reklamują się w Przekroju
Udostępnij
Zmiana rozmiaru czcionkiAa
24gliwice.pl - Portal Miejski Gliwice | wiadomości | telewizja | forum24gliwice.pl - Portal Miejski Gliwice | wiadomości | telewizja | forum
Search
Have an existing account? Zaloguj się
24gliwice.pl - Portal Miejski Gliwice | wiadomości | telewizja | forum > główna > Temat dnia > Bubel czy dobra promocja? Gliwice reklamują się w Przekroju
Temat dniaWywiady

Bubel czy dobra promocja? Gliwice reklamują się w Przekroju

redakcja
redakcja Opublikowany 22/06/2009
Udostępnij
Udostępnij
UdostępnijTweet

W najnowszym numerze tygodnika ?Przekrój? ukazała się całostronicowa reklama Gliwic.

Nasze miasto promuje się jako ?dobre miejsce do życia?. Pojawiają się w niej określenia ?kameralne miasto w aglomecji? (?), ?zasobni obywatele?, ?transeuropejskie autostrady? ?najlepsze życie nocne w regionie?…
.

Contents
W najnowszym numerze tygodnika ?Przekrój? ukazała się całostronicowa reklama Gliwic.O fantazji gliwickich urzędników z Markiem Jarzębowskim, naczelnikiem Wydziału Kultury UM rozmawia Nina Drzewiecka.– Kto wpadł na pomysł reklamowania Gliwic w Przekroju?– My czyli Wydział Kultury? A konkretnie?– Co to jest aglomecja?– Kameralne miasto , najlepsze życie nocne w regionie, znikome bezrobocie itd. w tym stylu. Reklama rządzi się swoimi prawami ale tym razem chyba trochę przesadzono?– Najlepsze życie nocne w regionie?– A z czym się kojarzyło autorowi?– Ale nocne życie to raczej kojarzy się z rozrywkami w stylu Crazy Horse czy Moulin Rouge…– Znikome bezrobocie? Kłopoty największych firm takich jak Opel czy Bumar mogą to dość szybko zmienić…– Te reklamy to kontynuacja akcji sprzed dwóch lat ?Gliwice nadają ton? i zachęcania do zamieszkania w Gliwicach?– Dlaczego wybrano Przekrój?– Ile kosztowała?– Czy reklamy naszego miasta zobaczymy jeszcze w innych tygodnikach?

O fantazji gliwickich urzędników z Markiem Jarzębowskim, naczelnikiem Wydziału Kultury UM rozmawia Nina Drzewiecka.

.

– Kto wpadł na pomysł reklamowania Gliwic w Przekroju?

– My.
.

– My czyli Wydział Kultury? A konkretnie?

– Pomysłodawca nie jest anonimowy. Łukasz Oryszczak jutro będzie w pracy i można z nim będzie porozmawiać.
.

– Co to jest aglomecja?

– Nie ma czegoś takiego, to jest taki bardzo brzydki błąd, który pojawił się w tej reklamie.

.

– Kameralne miasto , najlepsze życie nocne w regionie, znikome bezrobocie itd. w tym stylu. Reklama rządzi się swoimi prawami ale tym razem chyba trochę przesadzono?

– Może. Kameralne ? należy rozumieć tak, że jest to miasto właściwej wielkości. Nie potężne, ale duże z wszelkimi atutami tej wielkości, po prostu w sam raz. Użyte słowo kameralne jest przenośnią. Może brzmi trochę pretensjonalnie?, ale w reklamie to dozwolone, a nawet w rozsądnych proporcjach pożądane.
.

– Najlepsze życie nocne w regionie?

– To zależy co się komu z czym kojarzy.
.

– A z czym się kojarzyło autorowi?

– Można wieczorem usiąść, wypić piwo, zjeść kolację, pogadać ze znajomymi na Rynku…

– Ale nocne życie to raczej kojarzy się z rozrywkami w stylu Crazy Horse czy Moulin Rouge…

– Może kiedyś i takie będą, na razie nie ma. Wszystko przed nami.
.

– Znikome bezrobocie? Kłopoty największych firm takich jak Opel czy Bumar mogą to dość szybko zmienić…

– Dzięki Bogu, nasze kłopoty jak na razie są o takie, malutkie. Nie mówię, że ich nie ma, ale proszę popatrzeć na kłopoty innych. Mamy nadzieję, że nic bardzo złego się nie wydarzy.
.

– Te reklamy to kontynuacja akcji sprzed dwóch lat ?Gliwice nadają ton? i zachęcania do zamieszkania w Gliwicach?

– ??? ? jedno z drugim nie ma nic wspólnego. Hasło: osiedlaj się w Gliwicach raczej nikogo do niczego nie skłoni. Każdy kto ma dwie szare komórki i szuka miejsca do życia kieruje się chyba głębszą analizą problemu ? ocenia wnikliwiej. Za pomocą reklamy można człowieka skłonić do kupna na przykład niepotrzebnego gadżetu, do zmiany miejsca zamieszkania już raczej niekoniecznie. W takim przypadku można tylko podpowiedzieć.
.

– Dlaczego wybrano Przekrój?

– Bo to pismo, które trafia do specyficznego odbiorcy. Nie kupuje się tego od tak, z rozpędu.
.

– Ile kosztowała?

– Dokładnie nie wiem, gdyż nie ja się tym zajmowałem, ale nie była raczej tania. Myślę, że z 10 tysięcy trzeba było za nią dać.
.

– Czy reklamy naszego miasta zobaczymy jeszcze w innych tygodnikach?

– Oczywiście, że tak. Trzeba spokojnie i wnikliwie przemyśleć za każdym razem za i przeciw, aby ryzyko niewielkiej efektywności było jak najmniejsze, choć nigdy się go nie uniknie całkowicie.

.

Reklama Gliwic w Przekroju znalazła się na liście kandydatów do tytułu „Bubel Tygodnia” nadawanego przez widzów ITV Gliwice. Zobacz również inne zgłoszenia >>

TAGI:Gliwice
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Print
Udostępnij

Najnowsze komentarze

  • Onkyo - Nowy punkt gastronomiczny na mapie Gliwic. Gliwuś zastąpił Króla Stasia, inna lokalizacja i godziny otwarcia
  • Falkenhorn - Jak szybko „zarobić” 24 punkty karne? Gliwiczanin w mercedesie znalazł się po niewłaściwej stronie wysepki
  • Też mi ... - Jak szybko „zarobić” 24 punkty karne? Gliwiczanin w mercedesie znalazł się po niewłaściwej stronie wysepki
  • Też mi ... - Jak szybko „zarobić” 24 punkty karne? Gliwiczanin w mercedesie znalazł się po niewłaściwej stronie wysepki

Categories

  • ES Money
  • U.K News
  • The Escapist
  • Insider
  • Science
  • Technology
  • LifeStyle
  • Marketing

About US

We influence 20 million users and is the number one business and technology news network on the planet.

Subscribe US

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!

[mc4wp_form]
© Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
wpDiscuz
Welcome Back!

Sign in to your account