Gliwice mają szansę na doskonałą promocję.
Wszystko za sprawą nie tylko największego węzła komunikacyjnego Gliwice-Sośnica, ale także dwóch centrów handlowych, które powstaną w naszym mieście w ciągu najbliższych 2 lat.
Oczywiście pod warunkiem że inwestorzy zrealizują swoje ambitne plany.
Zgodnie z deklaracjami firmy Parkridge Retail, inwestora gliwickiego Focus Mall, ta galeria handlowa będzie mogła ubiegać się o tytuł najpiękniejszej – i to nie tylko w Polsce. Z kolei przy węźle autostrad A1-A4 rozpoczyna się budowa centrum handlowego, o którym już w tej chwili firma Helical Poland mówi, że będzie największe w Europie Środkowej.
Obaj inwestorzy zapowiadają, że prace przy inwestycjach powinny ruszyć na wiosnę tego roku. Czy faktycznie tak będzie?
Mall….utkie problemy
Wydaje się, że największe problemy dotyczą Focusa. Galeria miała być gotowa w październiku 2010 roku. Teraz wiadomo, że otwarcie przesunięto o rok.
Po zakończeniu w ubiegłym roku prac przygotowawczych, na placu budowy zapanowała cisza. W ostatnim komunikacie Parkridge informował, że w listopadzie, natychmiast po oddaniu do użytku nowej inwestycji w Piotrkowie Trybunalskim przystąpi do prac w Gliwicach. Cały czas przekonywał, że nie ma żadnych problemów i ma dużo czasu na realizację.
Wydaje się, że najbardziej prawdopodobną przyczyną zwłoki w realizacji inwestycji są problemy z budową gliwicko-zabrzańskiego odcinka DTŚ. A to właśnie on ma zapewnić dogodny dojazd do galerii handlowej dla klientów z pozostałych miast aglomeracji. W tej sytuacji, kontynuacji prac przy Focusie należy spodziewać się dopiero na wiosnę.
Galeria Focus Mall w Gliwicach to nasze ?oczko w głowie?. Największy i najbardziej prestiżowy obiekt z realizowanych przez Parkridge w Polsce. Niespotykany architektonicznie projekt oparty na kole, połączony z dworcem autobusowym i PKP, z wkomponowanymi i odrestaurowanymi elementami Starej Huty: z zachowaną wieżą ciśnień, zabytkową ścianą od ulicy Jagiellońskiej – z pewnością będzie niezwykłym i ciekawym miejscem dla mieszkańców Gliwic i całego regionu Śląska – komentuje Jarosław Fijałkowski, prezes Parkridge Retail Poland.
Focus Mall będzie miejscem nie tylko komfortowych zakupów, lecz również rozrywki i relaksu.
Ponieważ sklepów zaplanowano około 200 – każdy klient odnajdzie dla siebie interesujące punkty handlowo-usługowe.
Galeria z pewnością stanie się jednym z wyróżników miasta dzięki swojej oryginalnej bryle o zaokrąglonych kształtach i miękkiej strukturze fasady, całości dopełnią owalne place, szerokie korytarze pozwalające dotrzeć do celu większej ilości klientów. Kondygnacje połączone będą schodami ruchomymi, stałymi, a także komfortowymi, panoramicznymi windami. Ponadto, architekci zaplanowali wnętrze galerii tak, aby zapewnić jak największy dostęp światła dziennego i sprawić tym samym, by było ono ciepłym, nowoczesnym i eleganckim miejscem.
Jeżeli chodzi o samą galerię to nic się nie zmieniło ? gliwicki Focus Mall to największa z zaplanowanych w Polsce inwestycji firmy. Będzie miał 140.000 m kw., prawie 200 sklepów, 3 kondygnacje i ponad 1200 miejsc parkingowych.
Europa Centralna
Również na wiosnę zamierza ruszyć z budową swojego centrum firma Helical Poland. Inwestor uzależnia jednak termin rozpoczęcia prac od oddania do użytku węzła autostradowego „Gliwice-Sośnica”. W jego bezpośrednim sąsiedztwie, na 26 ha powstanie park handlowo-usługowy. Docelowo centrum ma dysponować powierzchnią ok. 110.000 m. kw.
Inwestycja Helical Poland pod roboczą nazwą Europa Centralna, realizowana będzie w dwóch etapach. W pierwszym, na powierzchni ok. 65.000 m. kw. powstaną dwa hipermarkety Carrefour i Castorama oraz galeria handlowa. Do dyspozycji zmotoryzowanych klientów będzie parking na 2000 samochodów.
Ta część ma być gotowa po 18 miesiącach, a jej koszt to 130 milionów euro.
Już w I fazie inwestycji Europa Centralna będzie największym obiektem tego typu w Polsce i jednym z większych w Europie. Kolejny etap rozbudowy obiektu (faza II) powiększy go o kolejne 20.000 m. kw. powierzchni.
Uzupełnieniem części handlowej będzie park technologiczno-biurowy (Europa Office Park), który będzie oferował ok. 40 tysięcy m. kw. powierzchni biurowej.
Nina Drzewiecka
Najnowsze komentarze