24gliwice.pl - Portal Miejski Gliwice | wiadomości | telewizja | forum24gliwice.pl - Portal Miejski Gliwice | wiadomości | telewizja | forum24gliwice.pl - Portal Miejski Gliwice | wiadomości | telewizja | forum
Powiadomienie Pokaż więcej
Zmiana rozmiaru czcionkiAa
  • Najnowsze
  • Kultura, wydarzenia, imprezy
  • Kryminałki
  • Samorząd, polityka
  • Historia
  • Telewizja
Czytanie Konsultacje DTŚ wypełniły salę. Mieszkańcy zadawali pytania
Udostępnij
Zmiana rozmiaru czcionkiAa
24gliwice.pl - Portal Miejski Gliwice | wiadomości | telewizja | forum24gliwice.pl - Portal Miejski Gliwice | wiadomości | telewizja | forum
Search
Have an existing account? Zaloguj się
24gliwice.pl - Portal Miejski Gliwice | wiadomości | telewizja | forum > główna > Temat dnia > Konsultacje DTŚ wypełniły salę. Mieszkańcy zadawali pytania
Temat dnia

Konsultacje DTŚ wypełniły salę. Mieszkańcy zadawali pytania

redakcja
redakcja Opublikowany 10/10/2009
Udostępnij
Udostępnij
UdostępnijTweet

To nie referendum ani negocjacje. Chodzi o to, by wszyscy byli dobrze poinformowani

? taka informacja pojawiła się na początku spotkania z mieszkańcami z inwestorem i projektantami Drogowej trasy Średnicowej. Spotkanie, które zorganizowano w ramach konsultacji przygotowanych przez spółkę DTŚ, zgromadziło w sali sesyjnej ok. 200 osób.

Contents
To nie referendum ani negocjacje. Chodzi o to, by wszyscy byli dobrze poinformowaniNależy pamiętać, że 80 procent ruchu do Gliwic i Zabrza to ruch z kierunku zachodniego, od strony aglomeracji śląskiej. Generują go mieszkańcy, nie przyjezdni.Wśród pytań, jak to zwykle bywa, obok tych merytorycznych i ciekawych (m.in. sprawa tunelu, przejść dla pieszych czy przewidywanych wyburzeń), pojawiły się również absurdalne (Czy Panowie mieszkają w Gliwicach? Jeśli tak, to gdzie?). Co najbardziej interesowało mieszkańców? Przytaczamy odpowiedzi na kilka wybranych pytań dotyczących DTŚ.

Na wstępie Andrzej Dunaszewski ze spółki DTŚ przedstawił historię trasy, a Jan Gregorowicz z firmy INKOM założenia dotyczące poszczególnych jej wariantów. Uzasadniał również, jakie kryteria przyjęto przy ocenie poszczególnych wersji trasy i dlaczego wariant 1 otrzymał największą ilość punktów.

Strefę tzw. centrum Gliwic o pow. 4 km2 zamieszkuje ok. 72 tysiące osób. Dysponują one (przy wskaźniku motoryzacyjnym na poziomie 400 samochodów na 1000 mieszkańców) ok. 30 tysiącami samochodów ? wyjaśniał Gregorowicz. Jednocześnie, nie ma tam żadnej drogi o wyższych parametrach, która umożliwiałaby sprawne wydostanie się z tego obszaru. Taką rolę ma spełniać DTŚ.

Należy pamiętać, że 80 procent ruchu do Gliwic i Zabrza to ruch z kierunku zachodniego, od strony aglomeracji śląskiej. Generują go mieszkańcy, nie przyjezdni.

Tych informacji wysłuchano z pewnym zniecierpliwieniem, gdyż większość przybyłych najbardziej zainteresowana była zadawaniem pytań i dyskusją na temat planowanej budowy tej arterii komunikacyjnej w Gliwicach. Na przykład prezentacji dotyczącej tunelu towarzyszyły okrzyki: Do konkretów! Nie przyszliśmy tu na kazanie!

Wśród pytań, jak to zwykle bywa, obok tych merytorycznych i ciekawych (m.in. sprawa tunelu, przejść dla pieszych czy przewidywanych wyburzeń), pojawiły się również absurdalne (Czy Panowie mieszkają w Gliwicach? Jeśli tak, to gdzie?).

Można było również odnieść wrażenie, że część pytających nie słuchała z należytą uwagą prelekcji ani udzielanych wcześniej odpowiedzi gdyż wielokrotnie zwracano się o wyjaśnianie tego samego zagadnienia. W niektórych przypadkach okazywało się, że pytania wykraczają poza zakres tematyczny lub nie znajdują się w gestii inwestora.

.

Co najbardziej interesowało mieszkańców? Przytaczamy odpowiedzi na kilka wybranych pytań dotyczących DTŚ.

– Dlaczego dwa spośród czterech przygotowanych wariantów są tak mało realne? (chodzi o wariant 3 i 4)
– Warianty musiały powstać, gdyż narzucają to obowiązujące obecnie przepisy. Przy projektowaniu wybrano najmniej inwazyjne ślady ich poprowadzenia. Wykazaliśmy, że w jakimś zakresie są one technicznie możliwe, oszacowaliśmy także koszty ich wykonania. W zasadzie, wariant 4 pokazuje, że nie jest prawdziwa opinia, jakoby same obwodnice były w stanie załatwić problemy komunikacyjne. Każde odsuwanie tych dróg od strefy centralnej pogarsza warunki ruchu.

– Jaka będzie ostateczna długość tunelu na gliwickim odcinku DTŚ? Czy jest jeszcze możliwość jego przedłużenia?
– Sprawa wydłużenia tunelu jest analizowana od początku inwestycji. W pierwotnej wersji miał on zaledwie 200 metrów. W każdej następnej edycji projektu jego długość się zwiększała ? obecnie zaczyna się na wysokości ul. Dworcowej, kończy na ul. Fredry (początek Parku Chopina) i ma prawie 500 metrów. Mamy świadomość, że im będzie on dłuższy tym lepiej. Problem polega na tym, że dalsze wydłużanie praktycznie uniemożliwiłoby prawidłowe powiązanie trasy z układem miejskim ? a na tym odcinku ta trasa praktycznie ma służyć wyłącznie obsłudze ruchu lokalnego. Włączenie się w okolice skrzyżowania z ul. Sienkiewicza (na wysokości Fabryki Drutu) wymaga wyrównania poziomów i stworzenia obszaru komunikacyjnego o określonej wielkości.

– Co z przejściami dla pieszych? Czy DTŚ nie utrudni komunikacji między częściami miasta położonymi po dwóch stronach trasy?
– Ilość przejść dla pieszych na kierunku północ -południe będzie większa niż obecnie.
Na każdym węźle – powiązaniu dwupoziomowym (ul. Konarskiego, Częstochowska, Sienkiewicza, Hutnicza) przewidziano kładki technologiczne dla pieszych. Z kolei, pomiędzy ul. Hutniczą a Królewskiej Tamy, w stronę Sośnicy istniejące ciągi komunikacyjne zostaną odtworzone oraz dodatkowo powstaną nowe, odpowiadające potrzebom mieszkańców.

– Dlaczego przy okazji planowanych wyburzeń podaje się dane dotyczące budynków mieszkalnych a pomija obiekty użytkowe?
– W najbliższym czasie dane dotyczące wyburzeń zostaną uzupełnione o informacje związane z budynkami niemieszkalnymi.

Nina Drzewiecka

TAGI:Gliwice
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Print
Udostępnij

Najnowsze komentarze

  • Onkyo - Nowy punkt gastronomiczny na mapie Gliwic. Gliwuś zastąpił Króla Stasia, inna lokalizacja i godziny otwarcia
  • Falkenhorn - Jak szybko „zarobić” 24 punkty karne? Gliwiczanin w mercedesie znalazł się po niewłaściwej stronie wysepki
  • Też mi ... - Jak szybko „zarobić” 24 punkty karne? Gliwiczanin w mercedesie znalazł się po niewłaściwej stronie wysepki
  • Też mi ... - Jak szybko „zarobić” 24 punkty karne? Gliwiczanin w mercedesie znalazł się po niewłaściwej stronie wysepki

Categories

  • ES Money
  • U.K News
  • The Escapist
  • Insider
  • Science
  • Technology
  • LifeStyle
  • Marketing

About US

We influence 20 million users and is the number one business and technology news network on the planet.

Subscribe US

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!

[mc4wp_form]
© Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
wpDiscuz
Welcome Back!

Sign in to your account