GLIWICE. Prace nad budową fragmentu autostrady A1 od węzła ,,Sośnica? do węzła ,,Maciejów? i DK 88 ruszą w drugiej połowie kwietnia. To wyjątkowo trudny fragment autostrady, wymagający zastosowania skomplikowanych rozwiązań technicznych. O skali trudności może świadczyć fakt, że zbudowanie 6,5 km trasy kosztować będzie ponad miliard złotych.
Odcinek ,,Sośnica ? Maciejów? ma być oddany do użytku w lipcu 2011 roku. Stanie się on ostatnim elementem autostradowej obwodnicy Gliwic, która tworzą autostrady A1 i A4 oraz DK 88. Po jej uruchomieniu ilość samochodów przejeżdżających przez śródmieście powinna wyraźnie zmaleć.
Nad realizacją śląskiego odcinka A1 czuwa Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, a inwestycję realizuje konsorcjum: Polimex ? Mostostal, Doprastav ? Bratysława, Eurovia Polska z Wrocławia oraz Przedsiębiorstwo Robót Drogowych i Mostowych z Kędzierzyna-Koźla.
Dlaczego budowa tego fragmentu drogi jest tak skomplikowana?
Na trasie znalazły się m.in. takie ?przeszkody?, jak: ulica Chorzowska, rzeka Bytomka, tory kolejowe i linia tramwajowa, ulica Królewskiej Tamy, rzeka Kłodnica, ulica Kujawska, giełda samochodowa, planowana Drogowa Trasa Średnicowa.
– W Gliwicach powstaną m.in. dwie estakady naziemne. Dłuższa (1663 m) poprowadzona zostanie nad torami kolejowymi, nad ulicą Chorzowską i rzeką Bytomką. Krótsza (521 m) przebiegać będzie nad rzeką Kłodnicą i ulicą Kujawską ? informuje Urząd Miejski. (kk/um.gliwice)
Najnowsze komentarze