24gliwice.pl - Portal Miejski Gliwice | wiadomości | telewizja | forum24gliwice.pl - Portal Miejski Gliwice | wiadomości | telewizja | forum24gliwice.pl - Portal Miejski Gliwice | wiadomości | telewizja | forum
Powiadomienie Pokaż więcej
Zmiana rozmiaru czcionkiAa
  • Najnowsze
  • Kultura, wydarzenia, imprezy
  • Kryminałki
  • Samorząd, polityka
  • Historia
  • Telewizja
Czytanie Poszkodowani mogą się zgłaszać po zwrot nienależnie pobranych kar i opłat. To efekt decyzji UOKiK
Udostępnij
Zmiana rozmiaru czcionkiAa
24gliwice.pl - Portal Miejski Gliwice | wiadomości | telewizja | forum24gliwice.pl - Portal Miejski Gliwice | wiadomości | telewizja | forum
Search
Have an existing account? Zaloguj się
24gliwice.pl - Portal Miejski Gliwice | wiadomości | telewizja | forum > główna > Najnowsze > Poszkodowani mogą się zgłaszać po zwrot nienależnie pobranych kar i opłat. To efekt decyzji UOKiK
Najnowsze

Poszkodowani mogą się zgłaszać po zwrot nienależnie pobranych kar i opłat. To efekt decyzji UOKiK

emef
emef
Opublikowany 18/09/2023
Udostępnij
Udostępnij
UdostępnijTweet

Wraca sprawa pasażerów, którzy posiadając bilety bez limitu przejazdów, nie odbili karty ŚKUP na kasowniku. UOKiK uznał, że nałożone na nich opłaty dodatkowe za przejazd pobrano z naruszeniem przepisów. Poszkodowani w ten sposób użytkownicy mogą ubiegać się o zwrot.

 
Decyzja Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów dotyczy okresu od 1 listopada 2015 r. do 31 grudnia 2017 r., a więc czasów nieistniejącego już KZK GOP, który w opinii prezesa UOKiK stosował praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów.

– Praktyka ta polegała na przyjęciu, że pasażerowie posiadający Kartę ŚKUP z zakodowanymi biletami okresowymi bez limitu przejazdów lub uprawnieniami do przejazdów bezpłatnych, którzy po rozpoczęciu podróży nie zarejestrowali wejścia do pojazdu w kasowniku, podróżują bez ważnego biletu i że w takiej sytuacji pobiera się, w przypadku kontroli, opłatę dodatkową gotówkową i właściwą należność za przewóz albo wystawia się protokół – wezwanie do zapłaty, co naruszało zakaz określony w art. 24 ust. 1 i 2 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów – czytamy w komunikacie na stronie ZTM.

Z tego powodu pasażerowie, którzy zostali w ten sposób poszkodowani, mogą zgłaszać się do ZTM do 19 grudnia br. w celu uzyskania zwrotu lub anulowania opłat dodatkowych i właściwych należności za przejazd albo w celu zwrotu opłat manipulacyjnych opłaconych w związku z anulowaniem lub zwrotem opłat dodatkowych. Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 800 16 30 30.

(żms)/ZTM
fot. arch. 24gliwice.pl

TAGI:kzk gopuokik
Udostępnij ten artykuł
Facebook Email Print
Udostępnij

Najnowsze komentarze

  • Onkyo - Nowy punkt gastronomiczny na mapie Gliwic. Gliwuś zastąpił Króla Stasia, inna lokalizacja i godziny otwarcia
  • Falkenhorn - Jak szybko “zarobić” 24 punkty karne? Gliwiczanin w mercedesie znalazł się po niewłaściwej stronie wysepki
  • Też mi ... - Jak szybko “zarobić” 24 punkty karne? Gliwiczanin w mercedesie znalazł się po niewłaściwej stronie wysepki
  • Też mi ... - Jak szybko “zarobić” 24 punkty karne? Gliwiczanin w mercedesie znalazł się po niewłaściwej stronie wysepki

Categories

  • ES Money
  • U.K News
  • The Escapist
  • Insider
  • Science
  • Technology
  • LifeStyle
  • Marketing

About US

We influence 20 million users and is the number one business and technology news network on the planet.

Subscribe US

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!

[mc4wp_form]
© Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
wpDiscuz
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?