24gliwice.pl - Portal Miejski Gliwice | wiadomości | telewizja | forum24gliwice.pl - Portal Miejski Gliwice | wiadomości | telewizja | forum24gliwice.pl - Portal Miejski Gliwice | wiadomości | telewizja | forum
Powiadomienie Pokaż więcej
Zmiana rozmiaru czcionkiAa
  • Najnowsze
  • Kultura, wydarzenia, imprezy
  • Kryminałki
  • Samorząd, polityka
  • Historia
  • Telewizja
Czytanie System viaAUTO okazał się klapą. Większe korki, brak urządzeń w promocji
Udostępnij
Zmiana rozmiaru czcionkiAa
24gliwice.pl - Portal Miejski Gliwice | wiadomości | telewizja | forum24gliwice.pl - Portal Miejski Gliwice | wiadomości | telewizja | forum
Search
Have an existing account? Zaloguj się
24gliwice.pl - Portal Miejski Gliwice | wiadomości | telewizja | forum > główna > Temat dnia > System viaAUTO okazał się klapą. Większe korki, brak urządzeń w promocji
Temat dnia

System viaAUTO okazał się klapą. Większe korki, brak urządzeń w promocji

Michal Szewczyk
Michal Szewczyk Opublikowany 01/08/2014
Udostępnij
Udostępnij
UdostępnijTweet

Wprowadzony w połowie lipca specjalny pas dla systemu viaAUTO miał zmniejszyć korki przed bramkami na polskich autostradach.

Stało się wręcz przeciwnie, a GDDKiA zapowiada, że w wypadku dużego natężenia ruchu wydzielony pas będzie ponownie udostępniany do opłaty manualnej…

Contents
Wprowadzony w połowie lipca specjalny pas dla systemu viaAUTO miał zmniejszyć korki przed bramkami na polskich autostradach.Opracowany pomysł zakłada niejako czasowe wycofanie się z wprowadzonego 14 lipca specjalnego pasa dla systemu viaTOLL.Trudno spodziewać się, że te zmiany przyniosą znaczącą poprawę sytuacji.Promocja miała potrwać do końca sierpnia, tymczasem zaledwie po kilku dniach operator poinformował, że „pula urządzeń dostępnych w promocyjnej cenie się wyczerpała”.

– Niestety pomimo dobrego oznakowania, kierowcy mylili pasy przeznaczone do automatycznego uiszczania opłaty z tymi do opłaty manualnej. Zawracali, zmieniali pasy i wprowadzali dodatkowe zamieszanie – informują nas przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

W lipcu, pierwszy i ostatni dzień każdego wakacyjnego weekendu zamieniał się dla kierowców podróżujących polskimi autostradami w koszmar. Na bramkach w Żernicy niektórzy czekali kilkadziesiąt minut. GDDKiA w porozumieniu z Ministerstwem Infrastruktury i Rozwoju od kilku dni poszukiwało sposobu na rozwiązanie problemu. Efektem tych starań jest „procedura postępowania na wypadek wzrostu natężenia ruchu i ryzyka otworzenia się zatoru na Placach Poboru Opłat” (Żdżary i Stryków na A2 oraz Żernica i Karwiany na A4).

Opracowany pomysł zakłada niejako czasowe wycofanie się z wprowadzonego 14 lipca specjalnego pasa dla systemu viaTOLL.

– W przypadku wzrostu natężenia ruchu i realnego ryzyka utworzenia się zatoru, pas wydzielony dla pojazdów wyposażonych w urządzenia viaAUTO będzie z odpowiednim wyprzedzeniem udostępniany dla manualnego poboru opłat. Kierowcy będą o tym fakcie informowani odpowiednio wcześniej – informuje Bartosz Wysocki z GDDKiA.

Ponadto zostanie wyznaczona osoba wydającą kierowcom bezpośrednio na pasie wydrukowane bilety. Pracownicy operatora mają też przekierowywać ciężarówki na skrajny pas wjazdowy.

Trudno spodziewać się, że te zmiany przyniosą znaczącą poprawę sytuacji.

Problem tkwi przede wszystkim w samej istocie manualnego uiszczania opłaty na bramkach. Od kilku miesięcy rząd (podobno) prowadzi prace nad wdrożeniem Zintegrowanego Systemu Poboru Opłat, dzięki któremu bramki z polskich autostrad mają całkowicie zniknąć. Co je zastąpi, na razie nie wiadomo.
Jedną z możliwości jest wspomniany system viaTOLL. Jego użytkownik podjeżdżając do bramek, zajmuje dedykowany mu pas, a system elektronicznie nalicza opłatę i podnosi szlaban. Z takiego rozwiązania korzystają kierowcy ciężarówek (poprzez zamontowane wewnątrz pojazdu urządzenia tzw. viaBOXy). Operator systemu wprowadził niedawno ich odpowiedniki dla „osobówek” o nazwie viaAUTO.

Przeprowadzona została ogólnopolska kampania (konferencja odbyła się także w Gliwicach) podczas której zachęcano do kupna urządzeń w okazyjnej cenie 100zł.

Promocja miała potrwać do końca sierpnia, tymczasem zaledwie po kilku dniach operator poinformował, że „pula urządzeń dostępnych w promocyjnej cenie się wyczerpała”.

Co ciekawe, urządzenia można nadal kupować (czyli fizycznie nie zostały „wyczerpane”), ale już w zaporowej cenie 135 zł + z koniecznością ich doładowania za minimum 50zł. Razem 185 złotych!

– Wszystkie z kilku tysięcy urządzeń, które były dofinansowane, rozeszły się w niecały miesiąc. Jest nam bardzo przykro z tego powodu, że nie dla wszystkich chętnych starczyło – informował fanpage usługi na facebook’u.

Brak powszechności to na razie największa zmora viaTOLL, z którego korzystają śladowe ilości kierowców. Złudne kampanie promocyjne, popularności systemowi na pewno nie przyniosą. Nie pomaga mu też stanowisko GDDKiA, która nadal nie określiła jaki system poboru opłat zostanie za kilka lat ostatecznie wprowadzony.
(msz)

Miało być pięknie, skończyło się na zapowiedziach. Materiał archiwalny

TAGI:a4a4 bramkibartosz wysockiGDDKiAGliwicepozostalesystem viatollviaAUTOviaTOLL
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Print
Udostępnij

Najnowsze komentarze

  • Onkyo - Nowy punkt gastronomiczny na mapie Gliwic. Gliwuś zastąpił Króla Stasia, inna lokalizacja i godziny otwarcia
  • Falkenhorn - Jak szybko „zarobić” 24 punkty karne? Gliwiczanin w mercedesie znalazł się po niewłaściwej stronie wysepki
  • Też mi ... - Jak szybko „zarobić” 24 punkty karne? Gliwiczanin w mercedesie znalazł się po niewłaściwej stronie wysepki
  • Też mi ... - Jak szybko „zarobić” 24 punkty karne? Gliwiczanin w mercedesie znalazł się po niewłaściwej stronie wysepki

Categories

  • ES Money
  • U.K News
  • The Escapist
  • Insider
  • Science
  • Technology
  • LifeStyle
  • Marketing

About US

We influence 20 million users and is the number one business and technology news network on the planet.

Subscribe US

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!

[mc4wp_form]
© Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
wpDiscuz
Welcome Back!

Sign in to your account