Drogowa Trasa Średnicowa powinna w Gliwicach powstać w wariancie 1 AB.
Za takim rozwiązaniem opowiedziało się ponad 83 procent spośród 2100 respondentów, którzy wzięli udział w ankiecie przygotowanej przez inwestora DTŚ SA.
Kampania informacyjno-konsultacyjna na temat wariantów przebiegu DTŚ w Gliwicach i w Zabrzu zakończyła się 16 października.
W czasie jej trwania, na terenie Zabrza i Gliwic rozkolportowano 38 tysięcy ulotek, a w czterech spotkaniach dla organizacji społecznych, pozarządowych, stowarzyszeń gospodarczych i instytucji wzięło udział 79 osób.
Natomiast w dwóch spotkaniach otwartych z mieszkańcami Zabrza i Gliwic uczestniczyło około 200 osób. Ze strony internetowej www.ikonsultacje-dts.pl. skorzystało ponad 7000 osób.
Według wstępnych danych, w ankiecie wzięło udział ok. 2100 respondentów.
W Zabrzu 86,46 proc. respondentów opowiedziało się za wariantem 1A. W Gliwicach najwięcej zwolenników uzyskała wersja 1AB – 83,57 proc.
Jak mówi Danuta Żak, rzecznik prasowy DTŚ SA postulaty jakie najczęściej pojawiały się w opiniach, dotyczyły jak najszybszego rozpoczęcia budowy DTŚ, kontynuacji projektowania i budowy DTŚ w przebiegach już ustalonych oraz możliwości maksymalnego wydłużenia tunelu na odcinku śródmiejskim w Gliwicach oraz zadbania o dopracowanie urbanistyczno-architektoniczne ?wtapiania? trasy w strukturę miasta.
W Zabrzu wnioskowano o uzupełnienie wariantu 1B o węzeł z ul. Roosevelta.
Kolejnym krokiem w przygotowaniu inwestycji będzie opracowanie raportu, w którym zostaną wykorzystane wszystkie zgromadzone informacje.
WYBRANY WARIANT:
GLIWICE: Na odcinku od węzła z DK88 do ul. Królewskiej Tamy: droga jednojezdniowa po 2 pasy ruchu w każdym kierunku. Na odcinku od ul. Królewskiej Tamy do ul. Kujawskiej: droga dwujezdniowa po 2 pasy ruchu w każdym kierunku, a na odcinku od ul. Kujawskiej do granicy z Zabrzem droga dwujezdniowa po 3 pasy ruchu. W strefie centrum Gliwic przewiduje się DTŚ w tunelu o długości około 493 metrów.
ZABRZE: W wersji 1A – zaprojektowano węzeł ?Roosevelta”, ułatwiający skomunikowanie DTŚ ze wschodnimi dzielnicami gliwickimi, głównie Sośnicą, oraz Osiedlem Wyzwolenia w Zabrzu. Długość trasy to 11,10 km.
W wersji 1B – jako, że realizacja węzła ?Roosevelta” może być utrudniona, stąd opracowano również podwariant trasy, gdzie na odcinku od węzła z A1 do węzła z ul. De Gaulle’a DTŚ nie jest skomunikowana z układem drogowym Zabrza. Długość trasy: 11,08 km.
Najnowsze komentarze