Do końca października magistrat wypłacił spółce Arena Operator 2,5 mln złotych brutto za „świadczenie usług promocyjnych na rzecz Miasta Gliwice w związku z funkcjonowaniem obiektu oraz wydarzeniami organizowanymi w Arenie Gliwice w roku 2018”.
Wykonawcę wyłoniono w trybie z wolnej ręki. Całkowita zakontraktowana kwota wynosi 2,8 mln złotych.
Pod koniec czerwca miasto podpisało umowę ze spółką Arena Operator w rezultacie przeprowadzenia procedury zamówienia publicznego, którego kryterium była cena.
– Firma Arena Operator Sp. z o.o. jest jedynym zarządcą Hali Widowiskowo-Sportowej Arena Gliwice w której organizowane są duże wydarzenia sportowe i kulturalne. Firma realizuje obowiązki zarządcze na podstawie umowy dzierżawy nr 118/2018 z dnia 25.4.2018 r. i jako jedyna posiada prawo do zawierania umów związanych z funkcjonowaniem i działalnością obiektu – czytamy w wyjaśnieniu wyboru rodzaju procedury udzielenia zamówienia publicznego.
Zleceniem realizowanym przez Arena Operator jest prowadzenie kampanii promującej miasto podczas działalności hali, w zakres której wchodzą publikacje w prasie, internecie, mediach społecznościowych, wszelkie materiały promocyjne, a także promowanie imprez i wydarzeń organizowanych i współorganizowanych w obiekcie.
[perfectpullquote align=”full” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Przypomnijmy. Pod koniec 2017 roku, po nieudanych przetargach, które miały wyłonić firmę zarządzającą halą, zarząd nad obiektem przekazano nieoczekiwanie fundacji Radan.[/perfectpullquote]Ta powołała w kwietniu spółkę celową Arena Operator, w której zarządzie znaleźli się Andrzej Bogucki (prezes), Paweł Chomentowski i Marcin Gawron (członkowie zarządu). W radzie nadzorczej podmiotu zasiada Marcin Herra, a także Tadeusz Wesołowski, Anna Wesołowska Gawron i Radosław Wesołowski.
Herra i Bogucki wcześniej szefowali spółce PL.2012+, której zadaniem było nadzorowanie budowy i zarządzanie Stadionem Narodowym w Warszawie. Chomentowski był tam kierownikiem zabezpieczenia. Tadeusz Wesołowski jest prezesem fundacji Radan.
Droga promocja Gliwic
2,5 miliona złotych to nie jedyny koszt promocji ponoszony podczas wydarzeń odbywających się w Arenie Gliwice. Niedawno pisaliśmy o kwocie, jaką miasto przeznaczyło na podobną usługę firmie Knockout Poland. Impreza, która była transmitowana w telewizji, kosztowała Gliwice 369 tys. złotych.
[perfectpullquote align=”full” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Nieco więcej, bo okrągłe 370 tys. złotych kosztowała miasto promocja podczas gali KSW46. Kolejne 540 tys. złotych wydano na promocję podczas bitwy The Voice of Poland.[/perfectpullquote]Promocja związana z Areną Gliwice to jednak nie wszystko. W sekcji przetargi w biuletynie informacji publicznej Urzędu Miejskiego można znaleźć trzy dotyczące codziennego funkcjonowania obiektu – są to prace serwisowe obejmujące czyszczenie klimatyzacji, serwis wind, a także kontrolę stanu technicznego obiektu. Na te zamówienia miasto zaplanowało łącznie 1,225 mln złotych, wyda jednak mniej, gdyż w rozstrzygniętym już przetargu wybrano ofertę o ponad 340 tys. złotych tańszą, niż zakładano. Dwa pozostałe oczekują na wybór wykonawcy.
Żaneta Mrozek-Siewierska