Każde szanujące się i dbające o prestiż przedsiębiorstwo, prowadzi firmowego bloga. Dzięki wykorzystaniu pamiętnikarskiego medium bloga, klienci kojarzą naszą ofertę z osobistymi godnymi zaufania zapiskami.
Dlatego ta forma naprawdę dobrze się sprawdza i bezpośrednio przekłada na wyniki sprzedaży, tak więc artykuły blogowe stanowią artykuł pierwszej potrzeby w każdej świadomej firmie.
Czym różnią się artykuły blogowe od innych tekstów?
Oprócz tego, że umieszczone są w nieco innej formie niż standardowa strona internetowa, a jak wiadomo kontekst ma przecież ogromne znaczenie w odbiorze, artykuły blogowe mają również nieco odmienny charakter od innego typu tekstów copywriterskich. Przede wszystkim wydają się mniej sprzedażowe i mniej techniczne, a bardziej nastawione są na formę luźnych poradników, które przyjemnie się czyta do porannej kawy czy w trakcie jazdy tramwajem.
Przykładowo jeśli prowadzimy hostel we Wrocławiu, na naszej stronie znajdą się informacje na temat naszych pokoi, lokalizacji, pobliskich zabytków. Natomiast w artykule blogowym możemy opisać np. wycieczkę śladami wrocławskich krasnali. Wtedy nasi potencjalni klienci, czyli zazwyczaj turyści odwiedzający stolicę Dolnego Śląska, będą zainteresowani ciekawą propozycją wycieczkową i z chęcią będą śledzili nasze dalsze wpisy. Również w ten sposób mogą znaleźć się na naszej stronie – szukając informacji o wrocławskich krasnalach, natkną się na atrakcyjną ofertę noclegową, która będzie podlinkowana w naszym artykule blogowym. Dlatego im rozleglejsza tematyka naszego bloga, im ciekawsze wpisy, tym więcej klientów uda nam się pozyskać. W wolnej chwili zobacz też – copywriter Katowice.
Jak skutecznie prowadzić bloga?
Prowadzenie bloga firmowego nie jest jednak tak łatwe jak może się wydawać. Oprócz tego, że wpisy powinno się publikować regularnie, czyli nie za często, ani nie za rzadko, musimy dbać również o dobrą jakość naszych artykułów blogowych. Jeśli chcemy, żeby nasze wpisy skutecznie trafiały do odbiorców i dawały wymierne wyniki, musimy dbać o wiele elementów, tj.:
• poprawność językowa – nikt nie lubi czytać tekstów z błędami, które świadczą o naszym niedbalstwie – tylko nieskazitelne językowo treści zapewnią nam dobrą prezencję;
• zasady SEO – blogi również podlegają pozycjonowaniu w wyszukiwarce, więc warto zadbać, żeby nasze artykuły plasowały się jak najwyżej w rankingach;
• wartość merytoryczna – luźna forma nie oznacza luźnej treści – artykuły blogowe muszą zawierać również pewien „konkret”;
• przystępny język – teksty zamieszczane na blogu powinny zapewnić czytelnikom przyjemną i lekką lekturę, dlatego warto stosować zrozumiały i przejrzysty język, który powinien być wyważony pomiędzy skrajnościami: przesadną fachowością czy nadmiernymi kolokwializmami;
• kreatywność – jeśli chcemy być czytani, musimy się wyróżniać, nieustannie zaskakiwać i zabiegać o czytelników, inaczej mówiąc „uczyć i bawić”.
Jak widać pisanie artykułów blogowych to złożony proces, dlatego warto powierzyć to zadanie profesjonalnym copywriterom, którzy zręcznie wplotą w swoje teksty wszystkie wymienione powyżej elementy. Zobacz także czym są opisy produktów do sklepów internetowych. Działaj nieszablonowo i zadbaj o unikatowy wizerunek swojej firmy!
(materiał partnera)