Wyniki udostępnionych niedawno badań czytelnictwa w Gliwicach nie pozostawiają wątpliwości. Wśród gliwickich portali najwięcej osób wskazywało 24GLIWICE.pl.
Ustępowaliśmy jedynie ogólnopolskim gigantom, takim jak Onet.pl i Interia.pl. Wyprzedziliśmy Wirtualną Polskę.
Badania na przełomie listopada i grudnia przeprowadził TNS Polska (dawny TNS OBOP) na zlecenie Urzędu Miejskiego w Gliwicach. Ich koszt wyniósł ponad 51 tysięcy złotych.
Badania wykonano na reprezentatywnej próbie 1020 dorosłych mieszkańców Gliwic.
TNS Polska zapytał gliwiczan o ogólną ocenę miasta, zadowolenie z życia i najważniejsze potrzeby. Wśród kilkudziesięciu pytań znalazły się również te dotyczące czytelnictwa portali internetowych w Gliwicach.
Jak czytamy w opracowaniu „Niemal trzy piąte (57%) gliwiczan przegląda portale informacyjne. Zdecydowanie najpopularniejszy jest Onet.pl, który wskazało 26% pytanych. Wśród portali informacyjnych wskazywanych na drugim miejscu znalazły się Interia.pl (13%), 24gliwice.pl (11%) oraz Wirtualna Polska (10%). Dwa razy rzadziej niż te portale wskazywano Naszemiastogliwice.pl (5%), Gazeta.pl (5%), Dzisiajwgliwicach.pl (4%) oraz Nowiny.gliwice.pl (3%) i Infogliwice.pl (3%).”
Badani mogli wskazać nie więcej niż dwa portale. Wśród portali lokalnych (gliwickich wydawców) na 24GLIWICE.pl wskazało prawie trzy razy więcej mieszkańców (11%) niż następny w kolejności, „Dzisiaj w Gliwicach” (4%).
Wyniki badań przeprowadzonych przez TNS Polska potwierdzają bardzo dobre statystyki oglądalności 24GLIWICE.pl.
W całym 2015 roku, wg Google Analytics, portal odnotował blisko 3,9 mln odsłon, a w samym grudniu 391 tysięcy, co potwierdza stałą roczną tendencję wzrostową.
Również według rankingu Alexa (Amazon.com), często wskazywanego jako jeden z głównych wskaźników popularności stron, 24GLIWICE.pl zajmuje pierwsze miejsce wśród gliwickich portali.
Nasz kanał YouTube z materiałami telewizyjnymi dotyczącymi Gliwic odnotował ponad 3,4 mln odtworzeń. Dla porównania, oficjalny kanał miasta Gliwice, którego roczne utrzymanie kosztuje kilkadziesiąt tysięcy złotych – 124 tysiące odtworzeń.
Dobrze wypadamy również pod względem zawartości merytorycznej. Wg oceny Whitepress, największej polskiej platformy obsługującej m.in. domy mediowe, skupiającej ponad 3300 portali i blogów, 24GLIWICE.pl otrzymało 10 punktów na 10 możliwych.
* * *
TNS Polska to wiodąca i najbardziej doświadczona firma na polskim rynku w dziedzinie custom research, powstała w wyniku połączenia TNS OBOP i TNS Pentor. Z usług agencji korzystają setki firm i instytucji, m.in 78 ze 100 największych reklamodawców w Polsce. Pracuje dla nich zespół ponad 200 ekspertów w dziedzinie badań marketingowych i doradztwa.