Studenci Politechniki Śląskiej wystartują w kolejnej edycji prestiżowego wyścigu Shell Eco-marathon. Sponsorem projektu została gliwicka firma BMZ Poland.
Studenci podjęli się ambitnego zadania, w ramach koła naukowego SmartPowerteam zaprojektowali i zbudowali bolid o nazwie MuSHELLka do startu w popularnym wyścigu Shell Eco-marathon. Pojazd rywalizował już na torach w Holandii i Francji z innymi elektrycznymi pojazdami, pochodzącymi z różnych stron świata.
[perfectpullquote align=”full” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]W zawodach uczestniczyły ekipy złożone z najzdolniejszych studentów uczelni technicznych ze wszystkich kontynentów.[/perfectpullquote]Wygrywa ten bolid, który na ekwiwalencie jednego litra paliwa lub jednej kilowatogodziny energii przejedzie najdłuższy dystans. W tym roku MuSHELLka podczas zawodów we Francji okazała się być najlepszym prototypem napędzanym elektrycznie.
Obecnie zespół SmartPowerteam z Politechniki Śląskiej przygotowuje się do rywalizacji na Shell Eco-marathon Europe 2018 w Londynie z kolejnym projektem HydroGENIUS. Jest to pojazd kategorii miejskiej napędzany przy pomocy ogniwa wodorowego.
W skład zespołu wchodzą studenci – pasjonaci ze Studenckiego Koła Naukowego Modelowania Konstrukcji Maszyn (SKN MKM), działającego przy Wydziale Mechaniczno-Technologicznym Politechniki Śląskiej.
[perfectpullquote align=”full” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Koło naukowe skupia studentów różnych wydziałów tej uczelni.[/perfectpullquote]W pracach nad bolidem uczestniczą adepci wydziału Mechanicznego Technologicznego, Automatyki, Elektroniki i Informatyki, Elektrycznego, Architektury, Inżynierii Środowiska i Energetyki oraz Chemicznego.
Tegoroczne zawody odbędą się w dniach 5-8 lipca w Londynie i będą już 34. edycją tego wydarzenia. Na torze wystartuje aż 175 zespołów z całego świata. Uczestnicy będą walczyć o podium w dwóch klasach: UrbanConcept (pojazdy dostosowane do jazdy miejskiej) oraz Prototype (trzy- i czterokołowe pojazdy przyszłości, nastawione na maksymalizowanie efektywności energetycznej) oraz w trzech kategoriach energetycznych: ICE (pojazdy spalinowe), BatteryElectric (pojazdy elektryczne) oraz Hydrogen (pojazdy elektryczne napędzane ogniwem wodorowym).
(żms)