Co najczęściej gubimy w Gliwicach? Lista rzeczy do odbioru liczy kilkadziesiąt pozycji

Spośród 75 znalezisk, które oczekują na swoich właścicieli w Biurze Rzeczy Znalezionych gliwickiego magistratu, ponad połowę stanowią telefony. Na drugiej pozycji znajduje się gotówka, czasem figurująca tam wraz z portfelem albo ze smartfonem. Są tam rowery, hulajnogi, torby i walizki, okulary, biżuteria, a także dwa zagubione drony.

Szukacie? Można sprawdzić, czy nie należą do Was – po dwóch latach nieodebrane przedmioty staną się własnością znalazcy.

Gliwiczanie (i zapewne nie tylko oni, choć w granicach miasta) najczęściej posiadane rzeczy gubią na ulicach, placach, w centrach handlowych. Są przedmioty pozostawione w centrum przesiadkowym, w parku, w autobusie… – dla przykładu: wózek dziecięcy znaleziono przy postoju Taxi, drony w lesie komunalnym przy ul. Chorzowskiej i na ogródkach działkowych, obrączkę i pierścionek, a także złotą bransoletkę uczciwe osoby znalazły na ulicy.


Lista rzeczy znalezionych liczy 75 pozycji, niektóre z nich zawierają więcej, niż jeden przedmiot. Wśród nich znajduje się ok. 40 telefonów, 16 plików gotówki, 7 rowerów, 2 hulajnogi i 2 drony. Jest torebka i są torby (w tym jedna z laptopem), walizka, klucze do mieszkania, okulary, a nawet stacja do napełniania solarów. Każda z tych rzeczy w biurze czeka na właściciela przez dwa lata. Terminy odbioru kilku z nich właśnie dobiegają końca, innym czas ten zaczął się dopiero niedawno liczyć (najnowszą zgubę dostarczono tam 12 grudnia). Pełna lista zasobów BRZ znajduje się pod linkiem.

Odbiór rzeczy może nastąpić po okazaniu dokumentu potwierdzającego prawo własności lub dysponowania rzeczą, a w przypadku braku takiego dokumentu, po określeniu wyglądu rzeczy i podaniu cech świadczących, że rzecz znaleziona jest własnością osoby zgłaszającej się do tut. Urzędu

– czytamy na stronie Urzędu Miejskiego. To jednak nie wszystko, bo do odbioru rzeczy potrzebny jest też dowód osobisty, zaś własność zostanie wydana po uiszczeniu opłaty za przechowywanie oraz utrzymanie rzeczy w należytym stanie oraz pokryciu kosztów poszukiwania osoby uprawnionej do odbioru rzeczy.

By odzyskać stracone mienie trzeba zgłosić się do Wydziału Organizacyjnego Urzędu Miejskiego (ul. Zwycięstwa 21, pokój nr 343, III piętro) w godzinach pracy Urzędu (poniedziałek, wtorek, środa w godz. od 8.00 do 16.00; czwartek w godz. od 8.00 do 17.00; piątek w godz. od 8.00 do 15.00).

(żms)

Subskrybuj powiadomienia
Powiadom o
11 komentarzy
 najwyżej ocenione
od najnowszych    chronologicznie 
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze