Czeka nas przebudowa ulic Piwnej, Jagiellońskiej i Hlubka. Po jej zakończeniu ostatnia z tych ulic będzie dwukierunkowa, znikną z niej jednak ukośne miejsca postojowe. Przy ul. Piwnej powstanie też droga dla rowerów i zatoka autobusowa.
Zmiany od dobrych kilku miesięcy zapowiadane na wizualizacjach umieszczonych na ogrodzeniu placu po niedoszłym „Focus Parku”, gdzie powstaje kompleks trzech biurowców DL PRIME, teraz są bliższe realizacji. Zarząd Dróg Miejskich ogłosił przetarg, którego celem jest wyłonienie wykonacy robót dla zadania „Przebudowa układu drogowego w rejonie ul. Piwnej i ks. H. Hlubka”. Termin składania ofert upłynie w połowie września.
W planie przetargów ZDM na realizację tego zadania przewidziano prawie 9 mln złotych (8,9 mln).
Jak dowiadujemy się z dokumentacji dołączonej do zamówienia, zakres przedsięwzięcia będzie obejmował reorganizację układu drogowego w obrębie ulic ks. H. Hlubka, Jagiellońskiej (na odcinku od skrzyżowania z ul. Częstochowską do zjazdu do „Sudoła” – bud. Jagiellońska 2) i Piwnej (na odcinku od wiaduktu kolejowego do budynku Piwna 2).
Nowa, projektowana organizacja ruchu
Przekrój ul. Piwnej poszerzony zostanie do 10,5 m i 12,75 m, co umożliwi kontynuację dwóch pasów ruchu z ul. ks. Hlubka i wyznaczenie odpowiedniej długości pasu lewoskrętu do projektowanego zjazdu. Azyl dla pieszych przeniesiony zostanie w kierunku północnym. Do przejścia dla pieszych przyłączony zostanie przejazd dla rowerów i całość sterowana będzie sygnalizacją świetlną.
Przystanek przeniesiono lekko w kierunku północnym, gdzie zaprojektowano zatokę autobusową. Przystanek od ścieżki rowerowej oddzielać będą bariery chodnikowe. Na projektowanym zjeździe zainstalowana zostanie sygnalizacja świetlna.
Na skrzyżowaniu ulic Piwna – ks. Hlubka wyznaczono pas dzielący ze znakami C-9 (nakaz jazdy z prawej strony znaku) i U-5 (pylon drogowy). Z ul. ks. Hlubka w kierunku ul. Piwnej realizować będzie można tylko relację w prawo.
W przeciwnym kierunku w miejscu dotychczasowego parkowania poprzecznego wyznaczono pas prowadzący do ul. Jagiellońskiej, którego będzie można realizować relację w prawo.
Skrzyżowania ulic Jagiellońska – ks. Hlubka – Częstochowska również dotyczyć będą zmiany w organizacji ruchu. Zlikwidowana zostanie możliwość lewoskrętu z ul. Jagiellońskiej (zach.) w ul. Hlubka. Na zlikwidowanym pasie lewoskrętu wyznaczone zostaną wyspy przejezdne kanalizujące ruch. Na miejscu ukośnego parkowania na chodniku wyznaczono zatokę parkingową i ścieżkę rowerową, która kontynuowana będzie na południe drogą pieszo-rowerową lub za przejazdem dla rowerów na wschód istniejącą ścieżką.
Droga pieszo-rowerowa wyznaczona zostanie pod wiaduktem wzdłuż ul. Piwnej (po stronie zachodniej) i prowadzić będzie do przejścia/przejazdu z azylem, gdzie ruch pieszych i rowerów zostanie rozdzielony (po stronie budynku dyrekcji Huty). Dalej ścieżka prowadzona będzie aż do połączenia z istniejącą DDR na ul. Jagiellońskiej.
(żms)/BIP ZDM Gliwice
fot. 24gliwice.pl