DataBeers Silesia to jedyne tego rodzaju wydarzenie w Polsce dla pasjonatów danych. Druga edycja

Przed nami 2 edycja DataBeers Silesia, jedynego tego rodzaju wydarzenia w Polsce, które dedykowane jest pasjonatom danych. W piątek, 24 czerwca, przy piwie będzie można porozmawiać o nich w siedzibie Fundacji Media 3.0.

 
DataBeers to otwarta społeczność non-profit, której misją jest stworzenie miejsca, w którym profesjonaliści, praktycy i studenci dyskutują i dzielą się doświadczeniami, a wszyscy zainteresowani danymi będą mogli wymieniać się swoją wiedzą.

Idea DataBeers zaczęła się w Madrycie w 2014 roku i od tego czasu wydarzenie rozrosło się i rozprzestrzeniło do ponad 18 miast na całym świecie.

Gliwice były pierwszym miastem w Polsce, które dołączyły do DataBeers. – Dwa lata temu mieliśmy okazję wziąć udział w DataBeers Malaga. Ta idea nam się spodobała i chcieliśmy ją przenieść do Gliwic. Liczymy, że dzięki współpracy z ludźmi, organizacjami i firmami, dla których ten temat jest ważny, to wydarzenie będzie się rozwijać – mówi Łukasz Żyła, prezes Fundacji Media 3.0.

Spotkania mają charakter otwarty, czyli każda osoba zainteresowana tematyką danych, data science, big data, open data czy wszelkimi odmianami danych wykorzystywanych w przeróżny sposób do przeróżnych celów spotykają się w luźnej atmosferze oraz przy dobrym piwie.

Rozmowy toczą się wokół praktycznego wykorzystania danych, tworzonych usług czy aplikacji w oparciu o dane, czy po prostu zrozumieniu zagadnienia danych w otaczającym nas cyfrowym świecie.

Główni prelegenci, którzy uświetniają wydarzenia DataBeers wywodzą się z różnych branż, np. statystyka, uczenie maszynowe, open data w administracji, automatyka, robotyka, architektura, prawo, dziennikarstwo. Centralną częścią każdego spotkania jest prezentacja krótkich i zabawnych wykładów na temat danych w formule Pecha-Kucha, bez branżowej nowomowy etc. Wydarzenie ma charakter nieformalny, luźny i niezobowiązujący.

W drugiej edycji DataBeers swój udział potwierdzili już:

  • Michał Rogalski – podczas pandemii zasłynął z tworzenia zbiorów danych na temat rozprzestrzeniania się koronawirusa w Polsce;
  • Dominik Uhlig – Gazeta Wyborcza, serwisem BIQdata.pl kieruje od 2018 r.

Wstęp na wydarzenie jest bezpłatny, ale obowiązuje rejestracja. Spotkanie odbędzie się 24 czerwca o godzinie 18:00 w siedzibie Fundacji Media 3.0 przy ulicy Siemińskiego 25/4.

Formularz rejestracyjny: https://forms.gle/zMUF1yEaEMU66fdD9

Partnerzy imprezy: Fundacja Media 3.0, Browar Głubczyce, Softserve

mat. pras.
fot. DataBeers Silesia (FB)