Dezynfekcja – jak często powinna być przeprowadzana w hotelu?

Dezynfekcja pokoi hotelowych i części wspólnych to ważny krok w kierunku zachowania perfekcyjnej czystości w obiektach noclegowych. Przy tak dużej rotacji gości zwykłe mycie najczęściej nie wystarcza do tego, by skutecznie usunąć większość zarazków. Zobacz, jak często należy powtarzać ten zabieg!

 

Na czym polega zabieg dezynfekcji?

Dezynfekcja jest zabiegiem polegającym na usunięciu z powierzchni i powietrza drobnoustrojów. Wiele z nich to czynniki chorobotwórcze takie jak bakterie, wirusy, roztocza. Dezynfekcja w Warszawie ma na celu wyeliminowanie ryzyka zarażenia się od wcześniejszych gości chorobami zakaźnymi. Dzięki niej pokój i jego wyposażenie zostają odświeżone przed wizytą kolejnych osób.

Skuteczne sposoby dezynfekcji pokoju hotelowego

Do odkażania najczęściej stosuje się środki chemiczne i detergenty o właściwościach dezynfekujących. Zabieg dezynfekcji może być wykonany przy użyciu generatora ozonu. Substancja emitowana przez urządzenie ma postać delikatnej mgły. Jej silnie utleniające właściwości pozwalają na całkowite wyeliminowanie drobnoustrojów z pomieszczenia. 

Ozonowane pokoje i apartamenty wystarczy dokładnie wywietrzyć. Cząsteczki ozonu nie stanowią zagrożenia dla zdrowia i życia osób korzystających później z hotelu. Ozon może być generowany w pomieszczeniu tak często, jak jest to konieczne, nawet codziennie. Najwygodniej jest nawiązać współpracę z firmą świadczącą usługi DDD. Profesjonaliści zadbają o to, by zabieg został przeprowadzony z zachowaniem wszystkich zasad bezpieczeństwa.

Obiekty noclegowe – częstotliwość dezynfekcji w Warszawie 

Regularne odkażanie pokoi po gościach zapewnia ich bezpieczeństwo i pomaga budować pozytywne skojarzenia z hotelem. Dlatego warto to uwzględnić w planach dotyczących funkcjonowania obiektu noclegowego.

Jak często dezynfekować pomieszczenia i sprzęty w hotelu? To zależy od częstotliwości ich użytkowania i rotacji osób mających z nimi kontakt. Bez względu na okoliczności, pokoje hotelowe powinny być dezynfekowane zawsze po wymeldowaniu i opuszczeniu obiektu przez gości. Należy też regularnie dezynfekować części wspólne – ogólnodostępne toalety, klamki, poręcze i windy. 

Dlaczego trzeba regularnie przeprowadzać dezynfekcję w hotelu?

Dzięki przestrzeganiu harmonogramu dezynfekcji obiekt hotelowy staje się bezpiecznym miejscem dla odwiedzających. W odkażonych pomieszczeniach panuje ładny, neutralny zapach. Powierzchnie są gładkie, czyste i pozbawione drobnoustrojów. Wszystko to wpływa na odbiór hotelu przez gości i zapewnia ich wysoki stopień zadowolenia.

Dużego znaczenia nabiera dezynfekcja w chwilach zagrożenia epidemicznego. Taką sytuację można było obserwować w dobie pandemii COVID. Duża częstotliwość odkażania miała zapobiec niekontrolowanemu rozprzestrzenianiu się zakażenia.

Zadbaj o zdrowie i zadowolenie gości hotelowych korzystających z usług Twojego obiektu. Pamiętaj o regularnej dezynfekcji po każdym gościu przebywającym w hotelu. Dzięki temu unikniesz nieprzyjemnych sytuacji związanych z ewentualnym ryzykiem zdrowotnym dla osób odwiedzających obiekt.         

 

materiał partnera