Otwartość, konsekwencja i odwaga w stosowaniu designu to walory gliwickiego Muzeum, które pomogły zwyciężyć w ogólnopolskim konkursie „Muzeum Widzialne”.
Gliwicka placówka otrzymała nagrodę w kategorii „identyfikacja muzeum”, a szczególną rolę odegrało jej nowe logo.
– Nagroda cieszy tym bardziej, że przychylna ocena, z jaką spotkała się identyfikacja wizualna Muzeum ze strony profesjonalistów jest zbieżna z niezwykle pozytywnymi opiniami zwiedzających ? mówi dyrektor Muzeum w Gliwicach, Grzegorz Krawczyk.
„Muzeum Widzialne” to pierwsza edycja konkursu, którego celem jest promowanie nowoczesnego podejścia do muzealnictwa. W rywalizacji, we wszystkich kategoriach, wzięło udział ponad 200 muzeów z całej Polski.
Logo gliwickiego Muzeum powstało w 2012 roku. Wyłonione zostało w drodze konkursu rozpisanego przez placówkę. Jego autorem jest Marta Szmyd z MiLL STUDIO w Krakowie. Jak informują w Muzeum logo „jednoznacznie wiąże znak graficzny z charakterem Muzeum w Gliwicach, poprzez przedstawienie jego złożonej struktury, tj. jego odmiennych oddziałów, lokalizacji, o różnym charakterze i przeznaczeniu. Część graficzna znaku jest również odczytywana jako przetworzony skrót nazwy Muzeum. Obie te konotacje sprawiają, że znak jest wieloznaczny, mimo bardzo oszczędnej, syntetycznej formy.”
(msz)