Dramat 82-latka. Stracił oszczędności życia, oszuści wyłudzili od niego login i hasło do konta

Kolejny senior stracił pieniądze w wyniku oszustwa. Przestępcy ukradli 82-latkowi 75 tysięcy złotych!

Pokrzywdzony nie wyszedł nawet z domu. Przekazał po prostu przestępcom, podszywającym się pod policjantów, hasła do swojego konta.

Przestępstwo zgłoszono policji w poniedziałek około godziny 18:30 – niestety, wiele godzin po oszustwie, co skutkowało brakiem możliwości zablokowania transferu i wypłaty pieniędzy. Nieznany sprawca, podając się za funkcjonariusza, powiedział 82-latkowi, że trzeba zabezpieczyć środki na jego koncie.

[perfectpullquote align=”full” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Poprosił więc o przekazanie numeru konta bankowego oraz haseł. Senior stracił aż 75 tys. zł.[/perfectpullquote]

Gliwiccy stróże prawa praktycznie każdego dnia spotykają się z seniorami, ostrzegają o metodach działania złodziei, drukują i rozdają ulotki informujące, szkolą pracowników banków, rozwieszają ostrzegające plakaty w klatkach schodowych. Nie raz prowadzono kampanie wspólnie z księżmi. Równolegle w działalność profilaktyczną angażują się wszystkie media. Wciąż jednak znajdują się osoby, które nie słyszały o oszustwach.


– Apelujemy po raz kolejny do osób młodych: jeśli macie w rodzinie seniorów, którzy dysponują telefonem STACJONARNYM, musicie, powtarzamy: musicie, ich ostrzec, poinformować o metodach działania oszustów. To nasz, młodszego pokolenia, obowiązek moralny – podkreśla podinspektor Marek Słomski, oficer prasowy KMP Gliwice.

Dlaczego na oszustwo narażeni są użytkownicy telefonów stacjonarnych?

Przestępcy typując swoje ofiary wykorzystują fakt, że wiele osób starszych nadal z nich korzysta. Ich numery pozyskują m.in. ze starych książek telefonicznych, dlatego sensownym sposobem zabezpieczenia bliskich w podeszłym wieku przed tego rodzaju metodami działania jest zmiana urządzenia stacjonarnego na podobny w obsłudze aparat na kartę sieci komórkowej.

(żms)/KMP Gliwice