Droga pieszo rowerowa z tworzywa? Na Alei Przyjaźni zastosowano technologię znaną m.in. z Holandii

Przechodnie obserwujący prace przy budowie drogi pieszo rowerowej mogą być nieco zaskoczeni. Ta droga będzie z „plastiku”? Czy na pewno to dobry pomysł?

Okazuje się, że stosowana w Gliwicach technologia budowy ścieżek rowerowych pochodzi z Holandii. Biorąc pod uwagę doświadczenie tego kraju w budowie tras rowerowych, możemy być więc spokojni.

Lekki panelowy system polipropylenowy łączy w sobie funkcje podbudowy i drenażu. Dodatkowo specjalna szkieletowa konstrukcja paneli uniemożliwia korzeniom drzew przenikanie na powierzchnię ziemi zapobiegając efektowi „rozsadzania” nawierzchni ścieżki rowerowej.


Innowacyjna technologia eliminuje uciążliwe dla środowiska wykonywanie głębokich podbudów pod ścieżki rowerowe.

Jezdnia ścieżki czy drogi rowerowej wykonana z paneli jest idealnie gładka i równa, na wierzch zostanie jeszcze położona specjalna okładzina. Całość zapewnia wysoki komfort użytkowania, bez kałuż, zapadlisk czy dziur. [perfectpullquote align=”full” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Mimo swej lekkości system stanowi bardzo wytrzymałą płytę jezdni. Maksymalny nacisk to aż 70 ton na m2.[/perfectpullquote]

Przypomnijmy, trwa budowa pierwszego, 1,5 kilometrowego odcinka trasy rowerowej, która połączy centrum Gliwic z ulicą Akademicką. Docelowo ma stanowić jeden ciąg komunikacyjny o długości 7,5 km. Będzie nim można w przyszłości dojechać do Sośnicy.


Więcej o technologii: PREZENTACJA