Dworzec i perony zmieniają się z dnia na dzień. Mamy najnowsze informacje i zdjęcia

Nowe wyświetlacze dla podróżnych, megafony, nowy kolor elewacji budynku – trwa drugi etap remontu gliwickiego dworca.

Równocześnie z pracami przy stacji głównej, toczą się prace remontowe podziemnego przejścia między ulicami Bohaterów Getta Warszawskiego i Toszecką.

Drugi etap prac związanych z przebudową stacji rozpoczął się od prac rozbiórkowych peronu pierwszego.
– Zdemontowano już wiatę peronową oraz nawierzchnię peronu. Trwają prace związane z zabudową instalacji teletechnicznych i kabli elektroenergetycznych – informuje Jacek Karniewski z PKP.


W związku z tym pasażerowie powinni pamiętać, że odprawa pociągów odbywa się na peronach drugim i trzecim. Tam również funkcjonuje już nowa informacja wizualna dla podróżnych. Na specjalnych ledowych tablicach wyświetlają się m.in. trasa i godzina przyjazdu pociągu. Podróżni nie tylko zobaczą kiedy i jaki pociąg nadjeżdża ale również taką informację usłyszą. Perony zostały bowiem wyposażone już w nową instalację służącą do zapowiedzi megafonowych.

1-20151009_141333

– Trwają także prace związane z zabudową nawierzchni na tych peronach. Ostatecznego kształtu nabiera konstrukcja hali peronowej wsparta na podporach stalowych. Kontynuowane są prace w przejściu pod torami, łączącym wszystkie perony z wyjściem na ulicę Toszecką – wyjaśnia Jacek Karniewski z PKP.

Budynek dworca zyskał również nowy kolor, inny niż na wizualizacjach, ale ustalony ze śląskim konserwatorem zabytków. [pullquote align=”left” cite=”” link=”” color=”#ff8d8d” class=”” size=””]Warta 136 mln złotych przebudowa dworca ma zakończyć się jeszcze w tym roku.[/pullquote]

Przebudowa peronów i stacji Gliwice objęła również remont podziemnego przejścia między ulicami Bohaterów Getta Warszawskiego i Toszecką. Warto dodać, że było to miejsce wyjątkowo obskurne i odpychające, już dawno wymagające przebudowy.
– Wykonanie rewitalizacji tego obiektu podzielono na części. Obecnie trwają prace związane z hydroizalacją przejścia. Po skuciu okładzin, ściany przejścia zostaną pokryte wodoodpornym materiałem izolacyjnym. Po wykonaniu takiego zabezpieczenia tunelu przed wilgocią, nastąpi przerwa w remoncie – tłumaczy Jacek Karniewski.

Pozostawienie odkrytej izolacji na okres jesienno ? zimowy posłuży sprawdzeniu tego rozwiązania. Jeżeli zda egzamin, do prac PKP powróci na wiosnę.
– Do tego czasu muszą poczekać prace wykończeniowe, m.in. zadaszenia nad wejściami przejścia od strony ul. Toszeckiej i Bohaterów Getta Warszawskiego. Dzięki tym pracom tunel nie tylko odzyska estetyczny wygląd, ale również stanie się miejscem bardziej bezpiecznym. Nowe lampy zastąpią nieczynne bądź uszkodzone – zapewnia Jacek Karniewski.

Prace budowlane stanowią pewne utrudnienie dla pieszych, ale nie przeszkadzają na tyle by konieczne było wyłączenie tunelu z użytkowania.

Katarzyna Klimek