Reżyserski debiut gliwiczanina Bartka Bali, całkowicie sfinansowany metodą crowdinvestingu, jest już udostępniany na stronie filmroj.pl. Wyjątkowa w polskiej skali pełnometrażowa produkcja miała swoją premierę 11 maja w warszawskim „KinoGramie”.
„Rój” to psychologiczny thriller opowiadający o rodzinie, która od dziesięciu lat żyje na odizolowanej od rzeczywistości wyspie. Tam Matka (Roma Gąsiorowska), Ojciec (Eryk Lubos), Córka (Tosia Litwiniak) i Syn (Adam Wojciechowski) mierzą się ze swoimi strachami i wewnętrznymi demonami. Film, promowany przez nastrojowy utwór „Majak” Katarzyny Nosowskiej, z gościnnym udziałem Natalii Szroeder, jest wyjątkowy również z tego powodu, że można obejrzeć go do 30 czerwca wyłącznie online.
„Rój” jest dostępny na specjalnie stworzonej platformie twórców. Koszt dostępu to 24,99 zł. Po naciśnięciu „oglądaj” mamy na to czas przez 48 godzin.
„Rój” spotkał się z przychylną oceną krytyków jeszcze przed oficjalnym pokazem. „Intrygujący i bardzo wieloznaczny. Świetne kino gatunkowe. Opowieść o tym, czym kończy się i czym jest wymarzone, wolne życie, z dala od zła. Zło jest w nas” – pisała Karolina Korwin-Piotrowska.
„Zaskakujący, odważny, wielowymiarowy portret rodzinny w naturze. Bardzo ciekawie i oryginalnie opowiedziana historia wzajemnych relacji, pragnień i ekstremalnych wyborów w dążeniu do wolności. Spójny formalnie i stylistycznie, wciągający” – komentowała Grażyna Torbicka.
Patroni i mecenasi filmu, w tym prezydent Gliwic Adam Neumann, a także goście ze świata kultury, sztuki, biznesu i mediów po raz pierwszy obejrzeli „Rój” w towarzystwie aktorów odgrywających główne role oraz reżysera i współautora scenariusza Bartka Bali i kompozytora muzyki Pawła Górniaka.
To dla nas niezapomniany wieczór, pełen wzruszeń i emocji, podsumowujący 35 intensywnych dni zdjęciowych z fantastycznymi aktorami i 9 miesięcy prac nad produkcją
– mówił w warszawskim „KinoGramie” Bartek Bala.
Gliwiczanin reprezentuje młode pokolenie filmowców i debiutuje w pełnym metrażu. Ma już na koncie nagrody na festiwalach filmowych i doświadczenie w pracy nad krótkim metrażem, filmami dokumentalnymi, teledyskami czy spotami filmowymi, m.in. do kampanii „Legalna Kultura”.
(żms)/UM Gliwice
fot. M. Kuczyńska/materiały promocyjne