Dla wielu z nas kulminacją zakupów w internecie jest czas, kiedy czekamy już na przesyłkę. Często zapominamy, że aby takie zamówienie w ogóle rozpoczęło swoją podróż, potrzebni są ludzie, procesy logistyczne, strategie marketingowe, ale przede wszystkim sklep internetowy ‒ witryna, za pomocą której sprzedawca sprzedaje swoje towary.
W „Nowych Gliwicach” swoją siedzibę ma firma ‘merce, od lat tworząca platformy e-commerce dla największych polskich marek, takich jak W.KRUK, New Balance, OCHNIK czy 5.10.15. Jak wygląda jej praca? Zobaczmy!
Chętnie kupujemy w sieci
Dane pochodzące z raportu „Polacy na e-zakupach 2021” pokazują, że prawie 80% z nas przynajmniej raz w roku robi zakupy przez internet. Kupujemy w sieci ubrania, artykuły spożywcze, elektronikę, kosmetyki. Wybieramy znane marki, a zamówienia składamy często u producentów lub oficjalnych dystrybutorów, aby mieć pewność, że towary będą oryginalne. Zakupy online bywają korzystniejsze cenowo, a sprzedający zobowiązani są zaoferować możliwość zwrotu towarów. Internet kusi także wprost nieograniczonym asortymentem.
Sprzedawcy reagują na to, jak kupujemy
Z jednej strony cyfrowej granicy stoją kupujący, z drugiej sprzedawcy, którzy chcą reagować na ich potrzeby. Jak od środka wygląda codzienna praca zespołów tworzących platformy zakupowe? Czy wszystko może zaczynać się od selfie, od kawy? Okazuje się, że tak, chociaż zazwyczaj wszystko zaczyna się po prostu od pomysłu.
Tworzenie sklepów to połączenie wielu kompetencji
Okazuje się, że przygotowanie dobrego rozwiązania e‒commerce wymaga od zespołów nie tylko wyjątkowych umiejętności programistycznych czy też analitycznych, ale także zgrania, dobrej współpracy, szukania takich możliwości, które ułatwią klientom zakupy w sieci i sprawią, że staną się one szybsze, wygodniejsze i bezpieczniejsze. Strony sklepów internetowych różnią się od siebie. Każda platforma do tworzenia witryn oferuje podstawowe funkcje, ale najważniejsze są detale, które dopasowują konkretne rozwiązanie do wymagań sprzedawcy. Przykładowo w jednym sklepie możemy odebrać towar w salonie nawet w kilkadziesiąt minut po złożeniu zamówienia przez internet, a w innym samodzielnie złożyć zestaw kominowy pod wymiar i zamówić jego produkcję.
Wyzwania, jakie pojawiają się przed pracownikami firm takich jak ‘merce, wymagają wielu umiejętności, ale dzięki temu praca zespołach firmy daje ogromne możliwości doskonalenia się i co najważniejsze ‒ wpływ na rozwój polskiego e-commerce.
Chcesz dowiedzieć się więcej o samej firmie? Sprawdź, czy możesz zostać częścią historii e-commerce: https://pl.merce.com/kariera
materiał partnera