Odcinek ulicy Portowej, od skrzyżowania z ulicą Staromiejską do posesji przy ul. Portowa 74, ma zostać przebudowany. Miasto stara się o pozwolenie na budowę, jednak kiedy ruszą prace – tego na razie nie wiadomo. Zależy to m.in. od kondycji finansowej samorządu.
Wniosek, który złożono w drugiej połowie lipca br., na razie jest w trakcie rozpatrywania.
– Wraz z wnioskiem o pozwolenie na budowę złożony został projekt budowlany oraz projekt zagospodarowania terenu. Jednostka projektowa zakończyła prace w tym zakresie. Na odcinku ul. Portowej powstanie m.in. ciąg pieszo – rowerowy, wybudowane zostanie oświetlenie uliczne oraz kanalizacja deszczowa – informuje rzecznik prezydenta Gliwic, Łukasz Oryszczak.
Decyzja o pozwolenie na budowę jest ważna przez 3 lata, od dnia wydania pozwolenia. Rozpoczęcie robót planuje się po wcześniejszym wykonaniu nowego odcinka magistrali wodociągowej, które realizować będzie PWiK Sp. z o.o. w pasie drogowym ul. Portowej
– dodaje rzecznik.
Aktualnie, zadanie nie zostało ujęte w Wieloletniej Prognozie Finansowej. Jego wykonanie uzależnione jest od możliwości budżetowych miasta.
– Projekt przebudowy na odcinku ul. Portowej został przygotowany z uwagi na fakt, że od posesji nr 74 do ul. Staromiejskiej nie jest on wyposażony w chodnik i drogę rowerową. Brak także oświetlenia ulicznego i kanalizacji deszczowej. Ponadto, nawierzchnia jezdni wymaga remontu – dodaje Oryszczak.
To nie koniec zmian
Wygląda na to jednak, że to nie koniec inwestycji dotyczących ulicy Portowej. W minionych latach Zarząd Dróg Miejskich zlecił opracowanie wielowariantowej koncepcji połączenia al. Jana Nowaka-Jeziorańskiego z DTŚ w Gliwicach, na odcinku od skrzyżowania DK88 z ul. Edisona do skrzyżowania z DTŚ/Portowa.
Jakiś czas temu z ulicy Portowej między estakadą Heweliusza a rondem DTS usunięto część drzew, zaś nasadzenia zastępcze zapowiadano przy… ulicy Pionierów.
Nasuwało to przypuszczenie, że w przyszłości i tam będzie więc prowadzona inwestycja. Gdy kilka miesięcy temu pytaliśmy o to Zarządu Dróg Miejskich, rzeczniczka ZDM potwierdzała, że taki zakres jest rozpatrywany.
– W ramach koncepcji pod nazwą „Rozbudowa DK88 z ul. Edisona” uwzględniono m.in. prace obejmujące pas drogowy ul. Portowej, na odcinku od skrzyżowania z ul. Edisona do rond w ciągu Drogowej Trasy Średnicowej. W przyszłym roku (2023) planowane jest zlecenie opracowania projektu obejmującego część ul. Portowej w rejonie skrzyżowania z ul. Edisona – przekazuje Oryszczak.
(żms)
fot. 24gliwice.pl/emfab