Gliwicki Griffin podbija Berlin. Premiera nowoczesnej lokomotywy

Waży 80 ton, ma prawie 20 metrów długości i wszyscy gliwiczanie mogą być z niej dumni.

Kilka dni temu, podczas prestiżowych targów InnoTrans, zaprezentowano nowoczesny elektrowóz Griffin.

Najnowsza lokomotywa gliwickich Zakładów Naprawczych Lokomotyw Elektrycznych przeznaczona jest głównie na rynek europejski. To kolejny, po Dragonie, sztandarowy produkt gliwickiej firmy.

E4MSU Griffin jest elektrowozem o masie ponad 80 ton i długości prawie 20 metrów.

Lokomotywa może prowadzić pociągi pasażerskie z prędkością do 200 km/h oraz towarowe o masie 3200 ton, z prędkością 140 km/h. Elektryczna lokomotywa jest przyjazna środowisku – posiada oświetlenie led, a niewykorzystaną energię zwraca do sieci.

Przed premierą Griffina na międzynarodowych targach kolejowych InnoTrans 2012 w Berlinie, ostateczny wygląd lokomotywy dość długo był utrzymywany w tajemnicy.

Szczelnie owinięty białą płachtą Griffin został doholowany do Niemiec na kilka dni przed targami.

– Jestem dumny z faktu, że z terenu Zakładów Naprawczych Lokomotyw Elektrycznych wyjeżdża kolejna nowoczesna lokomotywa. Griffin jest pierwszym z serii pojazdów produkowanych w ramach platformy lokomotyw czteroosiowych. Skierowany jest na rynek europejski, dlatego jego oficjalną premierę zaplanowaliśmy w czasie Międzynarodowych Targów Innotrans w Berlinie ? powiedział Tomasz Fugiel, prezes zarządu ZNLE S.A.

Wstępne zainteresowanie testowaniem produktu wykazała spółka PKP Intercity. (mpp)