Inwestor odpowiada na obawy mieszkańców przed budową marketu. “Jedna rodzina szerzy zamęt”

“Bazują jedynie na pogłoskach i przekłamanych informacjach jednej rodziny, która szerzy zamęt w celu wstrzymania całej inwestycji” – mówi przedstawicielka inwestora, który planuje w Ostropie budowę nowego Lidla. To odpowiedź na obawy mieszkańców jednej z ulic w pobliżu inwestycji.

Nowy, 9. już sklep tej sieci handlowej w Gliwicach ma powstać na zbiegu ulic Daszyńskiego i Trzcinowej, stanowiącej drogę dojazdową dla osiedla domów położonych przy – łączącej się z nią – ulicy Wiklinowej. Mieszkańcy tej ostatniej na początku kwietnia złożyli petycję do prezydent Gliwic, w której sprzeciwiają się związanym z powstaniem nowego marketu zmianom w organizacji ruchu oraz wzrostowi natężenia ruchu na wyjeździe z pawilonu handlowego.

Budowa nowego marketu znanej sieci. Mieszkańcy obawiają się wzrostu natężenia ruchu i składają petycję

Przypomnijmy, że równocześnie z budową sklepu przebudowane ma zostać sąsiadujące z nim skrzyżowanie. Na ulicy Daszyńskiego pojawi się dodatkowy, wydzielony pas do lewoskrętu w ulicę Trzcinową – dla pojazdów nadjeżdżających od strony centrum Gliwic. Dla kierowców włączających się do ruchu z ulicy Trzcinowej w ulicę Daszyńskiego pozostaną dotychczasowe możliwości – czyli skręt zarówno w lewo, w kierunku Sośnicowic, jak i w prawo, w stronę centrum Gliwic. Dodatkowo w tym miejscu powstanie oświetlone przejście dla pieszych z azylem.

Inwestor – gliwicka spółka CODEGA – przesłał wyjaśnienie

Jak podkreślono na wstępie, budowa marketu, na którą pozyskano już pozwolenie budowlane w sierpniu ub. roku, jest zgodna z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego dla tego terenu, ten zaś obejmuje zabudowę usługową.

Zdjęcie opatrzone datą 10 listopada 2024 roku, nadesłane przez firmę CODEGA

Skomunikowanie inwestycji z drogą publiczną, zgodnie z uzgodnieniem z Zarządem Dróg Miejskich w Gliwicach ma odbywać się poprzez ulicę Trzcinową, co wiąże się z przebudową skrzyżowania ulic Daszyńskiego (droga wojewódzka) i Trzcinowej – informuje Ilona Goli, prezes spółki CODEGA. Inwestor jeszcze w grudniu 2023 roku otrzymał decyzję Prezydenta Miasta Gliwice zezwalającą na taką przebudowę.

Przebudowa skrzyżowania ma przede wszystkim na celu zapewnienie bezpieczeństwa wszystkim użytkownikom ruchu drogowego, w tym także pieszym, dlatego wybudowane zostaną dwa (a nie jedno) w pełni oświetlone przejścia dla pieszych, a jezdnia przy ulicy Trzcinowej zostanie poszerzona

– podkreśla Goli.

Jak dodaje, mieszkańcy około 40 domów przy ulicy Wiklinowej obecnie na stałe korzystają z szutrowej drogi, którą jest ulica Trzcinowa. Po przebudowie część tej ulicy zyska twardą nawierzchnię ulepszoną oraz uregulowane odprowadzenie wód opadowych, co znaczenie poprawi komfort jej użytkowania.

Przewidywane w związku z powstaniem inwestycji średnie zwiększenie ruchu wynosi ok. 40 samochodów na godzinę (czyli ok. 1 samochód na 1,5 minuty). Po zmodyfikowaniu obecnej infrastruktury drogowej (przebudowa) i wdrożeniu nowej organizacji ruchu w tym miejscu nie będzie występowało pogorszenie obecnej drożności tego skrzyżowania – zaznacza przedstawicielka inwestora.

Projekt drogowy przebudowy skrzyżowania został wykonany przy udziale specjalistów z Zarządu Dróg Miejskich w Gliwicach oraz z Komendy Miejskiej Policji w Gliwicach.

Rozwiązanie spełnia obowiązujące standardy płynności ruchu drogowego i bezpieczeństwa użytkowników komunikacji samochodowej i pieszej. Inwestor przypuszcza, że protestujący mieszkańcy ulicy Wiklinowej nie zapoznali się z planami przebudowy ani też nie poznali jej szczegółów.

Bazują jedynie na pogłoskach i przekłamanych informacjach jednej rodziny, która szerzy zamęt w celu wstrzymania całej inwestycji – mówi Ilona Goli. Z informacji spółki wynika, że znaczna ilość mieszkańców Ostropy czeka na budowę pawilonu handlowego, o rozpoczęcie inwestycji miała też dopytywać się Rada Dzielnicy.

Przed planowaną inwestycją na skrzyżowaniu panował niejednokrotnie spory, spowolniony ruch, spowodowany ciężkim sprzętem budowlanym, wjeżdżającym i wyjeżdżającym ze zlokalizowanej w tym miejscu bazy firmy budowlanej, zajmującej się robotami sieciowymi i drogowymi

– mówi przedstawicielka inwestora.

I podkreśla raz jeszcze, że decyzja na przebudowę skrzyżowania została wydana w grudniu 2023 r., pozwolenie na budowę w sierpniu 2024 r., zaś MPZP obowiązuje od lutego 2011 r. – Minęło zatem sporo czasu od chwili uzyskania zgodnych i wymaganych prawem decyzji. Dziwnym zatem wydaje się fakt, że dopiero teraz pojawiła się petycja mieszkańców – podsumowuje prezes spółki.

(żms)
fot. MSIP Gliwice, 24gliwice.pl

Subskrybuj powiadomienia
Powiadom o
1 Komentarz
 najwyżej ocenione
od najnowszych    chronologicznie 
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze