Jak reklamować się w Google?

Internet oferuje ogromne możliwości – z jednej strony użytkownikom, którzy mogą znaleźć w sieci odpowiedź na każde zapytanie, z drugiej przedsiębiorcom, którzy promują swoją ofertę online. Tak jak większość aktywności w sieci, tak również wspomniane działania zaczynają się najczęściej w najpopularniejszej wyszukiwarce.

 

Chcesz zyskać widoczność w wynikach wyszukiwania? Sprawdź, jak reklamować się w Google i już teraz zaplanuj skuteczną kampanię internetową. Zapraszamy do lektury!

Czy reklama w Google się opłaca?

Prowadzisz biznes? Chcesz zwiększyć zainteresowanie swoją ofertą? A może masz własną stronę WWW i musisz zadbać o jej skuteczną promocję w Internecie? Z pewnością zdajesz więc sobie sprawę, że istnieje wiele kanałów, dzięki którym możesz pozyskiwać nowych klientów w sieci. Jednym z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych okazuje się reklama w Google.

Dlaczego? Otóż to właśnie w wynikach wyszukiwania większość internautów poszukuje informacji o firmach oraz sprzedawanych przez nie produktach czy świadczonych usługach. Promując ofertę w wyszukiwarce, reklamodawcy mają więc szansę trafić do najszerszej grupy odbiorców.

To, co wyróżnia kampanie w Google na tle innych rozwiązań, to możliwość precyzyjnego kierowania przekazu do grupy docelowej. Reklamy docierają do potencjalnych klientów nienachalnie – tylko gdy użytkownicy wpisują określone zapytanie lub konkretne słowa kluczowe.

Odpowiednio zoptymalizowana kampania w wyszukiwarce da Ci nieporównywalnie większą szansę na wzrost sprzedaży niż tradycyjne formy promocji.

Reklamując się w Google, możesz więc zyskać:

  • lepszą świadomość i rozpoznawalność marki w sieci,
  • większą liczbę klientów oferowanych produktów i usług,
  • mocniejszą pozycję przedsiębiorstwa na tle konkurencji,
  • możliwość śledzenia efektów i mierzenia wyników działań,
  • większe zyski ze sprzedaży oraz efektywny rozwój biznesu.

Jak widzisz, dzięki kampanii internetowej możesz zwiększyć widoczność swojej oferty wśród potencjalnych zainteresowanych. Aby jednak lepiej zrozumieć korzyści płynące z tej formy promocji, musisz dowiedzieć się, jak reklamować się w Google. Czytaj dalej, a poznasz kluczowe informacje dla początkujących.

Jak działa reklama w Google?

Już wiesz, że obecność w wynikach wyszukiwania daje Ci sporo możliwości. Co więcej, wyszukiwarka zapewnia wiele form promocji, dzięki którym możesz dotrzeć do szerokiego grona odbiorców: od pozycjonowania stron WWW, przez wizytówkę w Google Moja Firma, po aktywność na YouTube czy marketing w Google Maps.

Jeśli jednak chodzi o reklamę, to najskuteczniejszym i najpopularniejszym narzędziem okazuje się Google Ads (wcześniej Google AdWords). System ten umożliwia planowanie, udostępnianie i uruchamianie płatnych kampanii w wyszukiwarce, dzięki którym łatwo wypromujesz produkt, usługę, kategorię czy nawet stronę WWW.

Niezwykle szybkie efekty, pełna kontrola nad budżetem i ogromny zasięg to niewątpliwie kolejne zalety tej formy płatnej promocji. Dlatego, choć musisz ponieść koszty, aby reklamować się w Google Ads, to taka inwestycja z pewnością się opłaca. Potwierdzają to kolejni przedsiębiorcy, którzy coraz częściej tworzą skuteczne kampanie w wyszukiwarce.

Tajniki kampanii w wyszukiwarce, czyli jak reklamować się w Google Ads?

Jeśli działasz w sieci, to już nie raz spotkałeś się z reklamą internetową. Jak to możliwe? Otóż choćby po wpisaniu w wyszukiwarkę interesującego zapytania na pierwszym miejscu mógł wyświetlić Ci się link do artykułu z konkretnej strony WWW. To właśnie zasługa Google Ads. Kampanie płatne pojawiają się bowiem nad/ pod/ obok organicznych wyników wyszukiwania na określone frazy kluczowe.

Z tego typu kampaniami możesz spotkać się również w sieci partnerskiej wyszukiwarki, aplikacjach, serwisie YouTube czy na poczcie Gmail. Kluczem do lepszej widoczności wśród użytkowników potencjalnie zainteresowanych Twoją ofertą jest więc właściwie opracowana reklama w Google Ads. Aby przygotować skuteczne treści sponsorowane, musisz wykonać następujące kroki.

1. Skonfiguruj swoje konto

Aby prowadzić kampanie i emitować reklamy, musisz mieć konto w systemie Google Ads. Jego utworzenie jest niezwykle proste, tym bardziej, jeśli jesteś już zarejestrowany na gmail.com.

W następnym etapie należy przejść do konfiguracji konta, co znaczenie ułatwi prowadzenie kolejnych działań. W tym celu możesz stworzyć oddzielne kampanie dla poszczególnych produktów czy usług. Warto dokonać podziału na jak najbardziej szczegółowe grupy reklam.

2. Ustal budżet i cele reklamowe

Jednym z kluczowych działań w Google Ads jest z pewnością określenie budżetu. Pamiętaj przy tym, że najpopularniejszym systemem rozliczeń okazuje się PPC, co oznacza, że płacisz, tylko gdy użytkownik kliknie w link sponsorowany i przejdzie na Twoją stronę WWW. Oczywiście możesz wybrać również inny model płatności np. CPA, w którym koszty są ściśle związane z konwersją (wykonaniem działania).

Na budżet mocno wpływają również cele marketingowe, które powinny być mierzalne i konkretne. Może być to zarówno zwiększenie sprzedaży, jak i wzrost oglądalności witryny. Co ważne, po podjęciu decyzji otrzymasz podpowiedź od systemu, jakie funkcje i ustawienia reklamy mogą pomóc w osiągnięciu jeszcze lepszych wyników kampanii.

3. Napisz treść reklamy i dobierz słowa kluczowe

Od czego należy zacząć tworzenie reklamy w Google Ads? Przede wszystkim od dokładnej analizy słów kluczowych, na które chcesz się wyświetlać w wyszukiwarce. Pamiętaj przy tym, aby frazy dokładnie opisywały Twoje produkty lub usługi i były jak najlepiej dopasowane do Twojej działalności. Dzięki temu odbiorcy łatwiej znajdą ofertę firmy w wynikach wyszukiwania.

Mając już odpowiednie słowa kluczowe, możesz przygotować treść Twojej reklamy, którą musisz dopasować do rodzajów kampanii dostępnych w systemie Google Ads (od tekstowych, przez video, po klasyczne banery i linki sponsorowane). Tworząc copy, zwróć również szczególną uwagę na chwytliwy tytuł, angażujące CTA (wezwanie do działania) oraz język korzyści np. dodatkowe bonusy.

Jak poprawić wyniki w Google?

4. Przygotuj stronę docelową

Zastanawiasz się, jak reklamować się w Google? Nie możesz zapomnieć o stronie docelowej! To właśnie na nią trafiają użytkownicy, którzy klikną w Twoją reklamę. Właśnie dlatego tego rodzaju witryna powinna być unikalna, dopasowana do zapytania internauty i wypełniona kluczowymi informacjami oraz istotnymi słowami kluczowymi.

5. Utwórz reklamę

Masz już treść oraz frazy do swojej reklamy, więc przed jej uruchomieniem, musisz zadbać już tylko o odpowiednią konfigurację. W przypadku Google Ads należy bowiem nie tylko określić budżet (ustalić stawki) i cele marketingowe, ale również wskazać, w którym miejscu pojawi się kampania oraz zaplanować harmonogram i wyznaczyć zasięg.

6. Obserwuj, optymalizuj i testuj

W tym momencie możesz uruchomić swoją pierwszą kampanię w Google Ads! Ale pamiętaj, że to jeszcze nie koniec działań. System umożliwia bowiem monitorowanie zachowań potencjalnych klientów oraz śledzenie wyników. Co więcej, możesz na bieżąco reagować na pojawiające się błędy czy spadki. Dzięki optymalizacji oraz testowaniu różnych kreacji reklamy możesz uzyskać jeszcze lepsze rezultaty.

Kampania internetowa w Google Ads – jak reklamować się z WeNet?

Wiesz już, jak stworzyć skuteczną reklamę w Google krok po kroku. Masz więc świadomość, że praca nad kampanią właściwie nigdy się nie kończy – zawsze znajdą się elementy, które można udoskonalić czy poprawić.

Chcesz w pełni wykorzystać potencjał Google Ads? Wybierz ofertę marki WeNet, która ma status Google Partner Premium świadczący o doświadczeniu, wysokiej jakości obsługi i najwyższej skuteczności prowadzonych kampanii w wyszukiwarce dla klientów. Doradcy internetowi znają się na rzeczy i wiedzą, jak rozkręcić małe oraz średnie firmy poprzez efektywną promocję.

Przygotowana przez specjalistów w swoich działaniach reklama w Google zapewnia:

  • efektywne targetowanie, czyli kierowanie reklam do odbiorców już zainteresowanych ofertą firmy,
  • elastyczność budżetową a wraz z nią pełną kontrolę nad opracowanym budżetem na kampanię,
  • mierzalność efektów, którą zapewnia analiza skuteczności prowadzonych działań w systemie Google Ads,
  • ogromny zasięg zapewniający dotarcie do szerokiej grupy internautów korzystających z najpopularniejszej wyszukiwarki,
  • natychmiastowe rezultaty, dzięki czemu ten typ promocji świetnie sprawdza się w przypadku krótkich kampanii reklamowych.

Wybierz najlepszą ofertę i osiągaj wyniki, na których Ci zależy. Współpracując z WeNet, zyskujesz jeszcze więcej – od certyfikowanego wsparcia i obsługi na najwyższym poziomie, przez realizację celów reklamowych i wzrost liczby wizyt na firmowej stronie, po kontrolę budżetu i płatności za rezultaty.

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak wygląda proces tworzenia reklamy w Google Ads, to wejdź na WeNet.pl. Możesz zamówić również darmową konsultację – już teraz przekonaj się, co mogą dla Ciebie zrobić doradcy internetowi. Wykorzystaj potencjał swojej firmy i poznaj siłę płatnych kampanii w wyszukiwarce.

materiał partnera