Na rozwijaniu konta w serwisie Instagram zależy nie tylko firmom, ale również użytkownikom prywatnym, ponieważ łatwiej można wówczas docierać do większego grona odbiorców. To natomiast daje nie tylko satysfakcję, ale przede wszystkim przekłada się na możliwość nawiązania atrakcyjnych współprac biznesowych. Przykładowo popularne konto na Instagramie poświęcone modowym stylizacjom nie powinno mieć problemów ze zdobyciem klienta w postaci firmy z branży odzieżowej.
- Co dają hashtagi na Instagramie?
- Czy warto wykorzystywać najpopularniejsze hashtagi?
- Popularne hashtagi czy własne słowa?
- Pomoc w promowaniu konta na Instagramie
Kolejną korzyścią, jaka wiąże się z popularnym kontem, jest możliwość promowania własnych treści. To natomiast jest szczególnie istotne w przypadku firm, które chcą pokazać nowy produkt lub usługę jak największej liczbie odbiorców. Jak w takim razie promować konto na tej popularnej platformie społecznościowej i czy można do tego celu wykorzystać hashtagi, aby zdobyć więcej like Instagram? Tego dowiesz się z lektury naszego artykułu.
Co dają hashtagi na Instagramie?
Hashtagi to jedna z tych rzeczy, które są na tyle intuicyjne, że nie trzeba za bardzo tłumaczyć, jak działają. Są to po prostu słowa kluczowe zapisywane ze znakiem „#”. Odpowiednio dobrane do treści ułatwiają użytkownikom odkrywanie interesujących postów. Ktoś może na przykład śledzić hashtag związany z podróżami po Japonii i dzięki temu nie przegapi żadnych nowych wiadomości zamieszczanych na kontach, które stosują te „#”. Trzeba jednak pamiętać, że muszą one mieć rzeczywiście związek z publikowaną treścią, ponieważ nadużywanie hashtagów jest źle postrzegane, a jeżeli internauci uznają, że treść nie ma żadnego związku z opisującymi ją hashtagami, to mogą poczuć się oszukani.
Czy warto wykorzystywać najpopularniejsze hashtagi?
Równie ważne jest śledzenie aktualnych trendów na Instagramie, bo dzięki temu można dotrzeć do wielu nowych odbiorców. Jeżeli ktoś akurat planuje opublikować zdjęcie zrobione na plaży, a dużym zainteresowaniem cieszy się hashtag związany z morzem lub wakacjami, to jest to idealny moment, aby z niego skorzystać.
Śledzenie i uwzględnianie aktualnych trendów jest szczególnie przydatne na początku, ponieważ bardzo pomaga w rozwijaniu konta. Dużym udogodnieniem dla wszystkich użytkowników jest sekcja „Odkrywaj”, gdzie można w jednym miejscu i bez korzystania z dodatkowych narzędzi znaleźć informacje o popularnych w danym momencie postach. Bardzo przydaje się również wyszukiwarka, ponieważ pozwala sprawdzić, czy wybrany przez użytkownika hashtag cieszy się dużym zainteresowaniem. Istnieją również profesjonalne narzędzia ułatwiające analizę hashtagów, jednak zazwyczaj wymagają od użytkownika opłacenia licencji. Zanim więc zacznie się z nich korzystać, można wypróbować darmowe metody, które niejednokrotnie okazują się bardzo skuteczne.
Kolejnym sposobem na uzyskanie dostępu do popularnych tagów dopasowanych tematycznie do publikowanych treści jest podejrzenie, co dokładnie publikują influencerzy działający w tej samej branży i zainspirowanie się ich opisami. Takie osoby zazwyczaj poświęcają wiele czasu na szukanie popularnych hashtagów i starają się korzystać z tych, które przynoszą najlepsze efekty.
Popularne hashtagi czy własne słowa?
Bardzo często można się spotkać ze wskazówkami typu „używaj hashtagów ogólnych”, które są najpopularniejsze. Nie można jednak zapominać o tworzeniu unikalnych hashtagów, ponieważ wiąże się to z wieloma korzyściami. Oprócz tych oczywistych, jak możliwość zbudowania własnej marki i zyskanie sposobu monitorowania, czy wymyślane hashtagi się przyjęły, używanie hashtagów wymyślonych przez użytkownika może być również pozytywnie ocenione przez algorytm Instagrama. Wielu doświadczonych użytkowników jest zgodnych w kwestii tego, aby nie bać się wymyślać unikalnych hashtagów, ponieważ świadczy to o kreatywności i oryginalności.
Dzięki temu, jak działają hashtagi na Instagramie (pozwalają odbiorcom treści łatwo przejść do innych powiązanych tematycznie wpisów) najlepiej starać się stosować zarówno najbardziej popularne hashtagi, jak i tworzyć własne słowa, które z czasem mogą się przyjąć wśród społeczności.
Pomoc w promowaniu konta na Instagramie
Jak widać, hashtagi dają wiele możliwości, dlatego nie można o nich zapominać przy prowadzeniu konta. Dotyczy profili prowadzonych na użytek własny, jak i kont związanych z konkretną firmą lub marką. Lista najpopularniejszych hashtagów dostępna jest dla każdego, dlatego najlepiej samemu przetestować, jak duży wpływ będą miały na popularność zdjęć publikowanych w tym jednym z największych serwisów społecznościowych.
Trzeba również pamiętać, aby zadbać o regularne publikowanie treści, nauczyć się korzystać z programów do obróbki zdjęć, co zwiększy jakość contentu i skorzystać z usług firmy, która może dostarczyć wielu followers Instagram w atrakcyjnej cenie. Z pewnością przyczyni się to do zdobycia popularności, podobnie jak używanie samych hashtagów. Pamiętaj również, aby unikać stosowania zakazanych hashtagów, których aktualną listę można znaleźć w sieci.
materiał partnera