Jeden bilet na kolej i autobus. „Pasażer nie zastanawia się, czy obowiązuje, tylko wybiera najszybsze połączenie”

Od 1 marca 2024 roku mieszkańcy Metropolii będą mogli korzystać ze wspólnych biletów 30-dniowych i dobowych Kolei Śląskich, Zarządu Transportu Metropolitarnego oraz POLREGIO.

 
Porozumienie między operatorami tych środków transportu zawarte zostało 22 grudnia.

Większy wybór i oszczędności dla pasażerów

Transport publiczny w województwie śląskim powinien być nowoczesny, ekologiczny i konkurencyjny cenowo, by mógł stanowić realną alternatywę dla korzystania z samochodu. Wspólny bilet, integrujący ofertę Zarządu Transportu Metropolitalnego, Kolei Śląskich i Polregio na terenie aglomeracji, to nie tylko oszczędność dla portfela, ale także większa możliwość wyboru środka transportu dla pasażerów, którzy nie muszą porównywać ofert każdego z przewoźników, by komfortowo i bezpiecznie dotrzeć do celu – mówi Jakub Chełstowski, marszałek województwa śląskiego.

Od 1 marca 2024 roku pasażerowie będą mieli do wyboru cztery imienne bilety 30-dniowe – Metrobilety GZM oraz ich odpowiedniki – Taryfę Max Bilet Kolei Śląskich.

– Ceny biletów są te same, ale w przypadku zakupu w Kolejach Śląskich, pasażerowie mają do dyspozycji pełny wybór ustawowych zniżek – wyjaśnia Bartłomiej Wnuk, rzecznik prasowy Kolei Śląskich.

Za najtańszy bilet na jedno miasto pasażerowie zapłacą 119 zł, za bilet na dwa miasta 149 zł, za trzy do sześciu sąsiadujących ze sobą miast 189 zł, a za bilet sieciowy 249 zł. Dodatkowo będzie funkcjonował jeden bilet 24-godzinny – Metrobilet 24h w cenie 24 zł.

– To dla nas milowy krok na drodze do pełnej integracji różnych środków transportu – mówi Kazimierz Karolczak, przewodniczący zarządu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. – Na tym polegać powinno podróżowanie po dużych skupiskach miejskich, że pasażer nie zastanawia się, czy jego bilet obowiązuje w danym środku transportu, tylko po prostu wybiera najszybsze lub najwygodniejsze w danym momencie połączenie. A pociąg w wielu sytuacjach jest zdecydowanie szybszy nie tylko od autobusu czy tramwaju, ale również od samochodu – dodaje.

Nowością w taryfie będzie Metrobilet Obszarowy 30, zastępujący dotychczasowe „kolorowe” Metrobilety

Po stronie Transport GZM bilet ten będzie uprawniał do podróżowania w ramach całej sieci – wszystkimi autobusami, tramwajami i trolejbusami. Po stronie kolei – na jego podstawie będzie można poruszać się na obszarze od trzech do sześciu graniczących kolejno ze sobą gmin.

Z punktu widzenia osób już dotychczas jeżdżących koleją, nowy Bilet Obszarowy pozwoli pasażerom na większą elastyczność niż dotychczasowe Metrobilety.

Do tej pory poszczególne bilety obowiązywały na ściśle określonym fragmencie sieci, np. miedzy Dąbrową Górniczą i Katowicami. Teraz możliwy będzie zakup tańszego biletu na dowolnych odcinkach, np. między Zabrzem a Sosnowcem, Chorzowem a Dąbrową Górniczą, według potrzeb pasażera, bez konieczności zakupu biletu na całą sieć kolejową.

(mat. GZM, Koleje Śląskie)
fot. Koleje Śląskie

16 komentarzy
 najwyżej ocenione
od najnowszych    chronologicznie 
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze