Firma Tesco poinformowała o planowanym zamknięciu 18 przynoszących straty sklepów. Na liście placówek przeznaczonych do zamknięcia, jedna znajduje się w Gliwicach.
Sklep położony jest przy mocno obciążonej ruchem samochodowym ulicy Toszeckiej, a także nieopodal osiedla Kopernika, jednak nie cieszy się popularnością wśród klientów. Słabe wyniki sprzedaży spowodowały, że postanowiono go zlikwidować.
– Decyzja o zamknięciu sklepu nigdy nie jest łatwa, ale czasami konieczna. Teraz najważniejsze dla nas jest zapewnienie wsparcia dla pracowników, których dotyczą zmiany, w tym zaoferowanie jak największej ich liczbie alternatywnych stanowisk w pobliskich sklepach. Chciałbym osobiście podziękować wszystkim koleżankom i kolegom z tych sklepów za wszystko, co robili, by dbać o naszych klientów – powiedział Martin Behan, dyrektor zarządzający Tesco w Polsce.
Sklepy, które zostaną zamknięte to: Gliwice Toszecka, Rydułtowy Ładna, Siemianowice Śląskie, Skoczów Morcinka, Garwolin Targowa, Oświęcim Nojego, Oświęcim Śniadeckiego, Ruda Śląska Górnośląska, Lubaczów Baziaka, Brzeszcze, Knurów 1 Maja, Ustroń Cieszyńska, Świdnica Marcinkowskiego, Dębica Kościuszki, Środa Wielkopolska, Stalowa Wola Okulickiego, Łódź Przybyszewskiego oraz Piotrków Trybunalski Szkolna.
[perfectpullquote align=”full” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Większość placówek pracować będzie do marca.[/perfectpullquote]Ponadto, Tesco poinformowało pracowników sklepów o zmianach w sposobie organizacji pracy. Nie obejdzie się bez redukcji zatrudnienia oraz przenoszenia na inne stanowiska.
– Chcemy być bardziej elastyczni, postawić na lepszą i efektywniejszą obsługę klienta oraz większe wsparcie dla koleżanek i kolegów. Częścią procesu będzie zmniejszenie liczby kierowników zespołów w dużych sklepach. Chcemy zaoferować wszystkim pracownikom, których dotyczy zmiana, pomoc w przeniesieniu się na inne stanowiska, by zminimalizować liczbę osób, które opuszczą firmę – dodał Martin Behan.
Firma Tesco zamierza kontynuować proces zmian, które pozwolą jej przełożyć poprawiające się wyniki sprzedażowe na dalszy rozwój, oparty na wyższej zyskowności.
(żms)/Tesco Polska
fot. scr. Google Maps