Planowana w Gliwicach nowa inwestycja handlowa: Silesia Outlet otrzymała właśnie ostateczne pozwolenie na budowę.
Obiekt powstanie w dwóch etapach, a pierwsze prace związane z przygotowaniem terenu pod budowę ruszą już na przełomie sierpnia i września. W Silesia Outlet na powierzchni blisko 20 tys. mkw. znajdzie się ponad 120 salonów znanych i cenionych marek odzieżowych oraz obuwniczych, dostępnych zawsze co najmniej 30 proc. taniej niż w regularnych galeriach handlowych.
– Zakończyliśmy proces pozyskiwania pozwolenia na budowę Silesia Outlet. Uzyskane pozwolenie jest skonstruowane w taki sposób, że obiekt może być budowany w dwóch etapach – komentuje Mirosław Januszko, CEO spółki 6B47, która realizuje projekt.
– Pierwszy etap zakłada powstanie 12 tys. mkw. powierzchni połączonej z centrum Auchan oraz sieci parkingów. W kolejnym zakładamy powstanie 8 tys. mkw. dodatkowej powierzchni handlowej. W sierpniu planujemy rozpocząć pierwsze roboty ziemne i przygotować platformę pod obiekt. Budowa obiektu potrwa około 13 miesięcy. Otwarcie obiektu przewidujemy na koniec 2018 roku
– dodaje Januszko.
– Pierwsza faza przetargu na generalnego wykonawcę już wystartowała – dostaliśmy potwierdzenie udziału w przetargu od kilkunastu firm.- informuje Miłosz Greszta, członek zarządu Silesia Outlet Sp. z o.o.
Silesia Outlet powstanie w sąsiedztwie istniejącego już hipermarketu Auchan i sklepu Leroy Merlin, w znanej i lubianej destynacji zakupowej, co ważne – tuż przy zjeździe z autostrady A4 Kraków-Wrocław i skrzyżowania z autostradą A1 Gdańsk-Ostrawa. W ten sposób do centrum będzie można się dostać w łatwy sposób ze wszystkich kierunków jazdy.
Swoje salony w Outlet Silesia otworzą m.in.: marki sportowe jak Umbro, Adidas, Puma, New Balance, Reebok, z segmentu premium: Guess, Kazar, Pierre Cardin z ofertą Bugatti i Milestone, a także popularne marki modowe jak np. Venezia i Unisono, Vistula i Wólczanka, Kubenz, Bruno Zinger, Lavard, Lee Cooper, Lee Wrangler.
– Ponad połowa pierwszej fazy inwestycji została już wynajęta, obecnie jesteśmy w trakcie negocjacji z kolejnymi markami. Z pewnością w momencie startu budowy proces komercjalizacji przyspieszy, ponieważ wkraczamy w dynamiczną fazę wdrażania projektu w życie – komentuje Tomasz Rydlewski, wiceprezes BOIG.
[perfectpullquote align=”full” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Silesię Outlet zaprojektowało, doświadczone w inwestycjach komercyjnych, biuro architektoniczne IMB Asymetria, które zrealizowało wiele udanych obiektów, m.in. : outlet Kraków Factory czy centrum handlowe Wroclavia.[/perfectpullquote]Projekt będzie się wyróżniał prostą, jasną, geometryczną i maksymalnie funkcjonalną bryłą. Silesia Outlet będzie nowoczesną przestrzenią handlową z licznymi udogodnieniami dla klientów, a jej znakiem rozpoznawczym będzie motyw szachownicy na elewacji.
Inwestorem centrum jest 6B47 Poland, spółka z grupy 6B47 Real Estate Investors AG, a za komercjalizację odpowiada BOIG Property Consulting.
6B47 Poland to firma koncentrująca się na projektach w głównych miastach i aglomeracjach Polski. Należy do grupy 6B47 Real Estate Investors AG, aktualnie rozwijającej i realizującej projekty w sektorze nieruchomości o łącznej wartości inwestycji przekraczającej miliard euro.