Już wkrótce do drzwi mieszkańców zapukają urzędnicy. Dostarczą decyzje o podatku od nieruchomości

Pierwszy kwartał to czas rozliczeń podatkowych. Od 10 lutego mieszkańcy płacący podatek od nieruchomości, podatek rolny lub leśny będą otrzymywać decyzje o wysokości opłaty na ten rok.

 
Termin zapłaty pierwszej raty podatków upływa 15 marca – i dla wielu gliwiczan będzie to jedyny deadline, jeżeli bowiem kwota podatku nie przekracza 100 zł, to podatek płaci się jednorazowo właśnie w terminie pierwszej raty.

Decyzje otrzymają wszystkie osoby fizyczne będące podatnikami. Gdy nieruchomość objęta jest współwłasnością, swój egzemplarz decyzji dostaje każdy ze współwłaścicieli.

Należy pamiętać, że wskazany w niej podatek jest ustalony łącznie dla wszystkich współwłaścicieli, a nie odrębnie dla każdego z nich.

Wszystkie decyzje podatkowe będą doręczane przez pracowników Urzędu Miejskiego w dni robocze w godzinach popołudniowych oraz w soboty od godzin porannych – zawsze najpóźniej do godziny 20:00. Pracownicy magistratu nie są uprawnieni do przyjmowania wpłat podatku.

Decyzje będą zawierały indywidualny numer rachunku bankowego, na który można dokonać wpłaty tradycyjnym przelewem, na poczcie lub w innych placówkach świadczących tego typu usługi. Od wpłat gotówkowych dokonywanych na rachunki Urzędu Miejskiego, realizowanych w placówkach Poczty Polskiej na terenie Gliwic, nie są pobierane prowizje. Płatności z tytułu podatków mogą być także dokonywane poprzez profil zaufany z wykorzystaniem Gliwickiej Elektronicznej Platformy Analityczno-Rozrachunkowej GEPAR (szczegóły na stronie gepar.gliwice.eu).

Miasto przypomina, że w Urzędzie Miejskim nie jest możliwe dokonywanie wpłat podatkowych.

(żms)/UM Gliwice
fot. arch. 24gliwice.pl