Ilu pasażerów skorzystało z połączenia Rybnik – Gliwice? Koleje Śląskie podsumowały pierwsze 2 tygodnie

W czerwcu na trasie Rybnik – Gliwice uruchomiono codzienne połączenia kolejowe. W ciągu pierwszych dwóch tygodni z połączeń w dni robocze skorzystało blisko 1,5 tys. osób.

 
Jazda pociągiem to ekologia, ale także w pewnym sensie relaks. Możemy przeczytać książkę, gazetę i mamy pewność, że dojedziemy na czas – przekonuje Grzegorz Wolnik, radny Sejmiku Województwa Śląskiego, który we wtorek 25 czerwca podróżował linią S17 z Rybnika do Gliwic. Wyjechał punktualnie o godzinie 7, na miejscu był przed godziną 8.

Wzmocnimy tę linię od września. Będzie więcej kursów, bo to dla nas priorytet. Rybnik i Gliwice dzieli tylko 25 kilometrów. Oba miasta zasługują na bezpośrednie połączenie kolejowe

– dodaje.

Od 2018 roku o połączenia na tej trasie starało się Stowarzyszenie „Kolej na Knurów”. – Jest pozytywnie. Te pierwsze dni pokazały, że zapotrzebowanie na przejazdy jest. Wierzę, że od września, kiedy kursów będzie jeszcze więcej, obłożenie składów wzrośnie – mówi Robert Kufieta, szef stowarzyszenia „Kolej na Knurów”, które we własnym zakresie prowadzi akcję promującą linię S17. – Robimy to, bo wierzymy w ten projekt i jak widać w statystykach, mamy rację – zaznacza.

Uruchomienie nowych pociągów łączących Rybnik z Gliwicami było możliwe dzięki współpracy Województwa Śląskiego, miasta Rybnika i Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, które zadeklarowały partycypację finansową w kosztach przedsięwzięcia. Szacunkowy koszt kursowania nowych pociągów w 2024 roku wyniesie około 3,5 mln zł. Oprócz Rybnika i Gliwic pociągi obsłużą także stacje i przystanki pośrednie: Rybnik Paruszowiec, Leszczyny, Knurów i Przyszowice.

(mat. Kolei Śl.)

18 komentarzy
 najwyżej ocenione
od najnowszych    chronologicznie 
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze