Konkurs na nowe logo Muzeum w Gliwicach zakończony.

Konkurs na nowe logo Muzeum w Gliwicach spotkał się z wyjątkowo dużym zainteresowaniem.

Z całego kraju napłyneło ponad 1500 projektów. Ostatecznie zwyciężył projekt zaproponowany przez MiLL STUDIO.

Ogrom pracy, z jakim przyszło się zmierzyć Komisji konkursowej, jak i towarzyszące temu emocje były powodem przesunięcia terminu ogłoszenia wyników.

W drodze wstępnej selekcji i po odrzuceniu części nadesłanych projektów z uwagi na niespełnienie przez nie kryteriów określonych w Regulaminie i ocenie pozostałych pod względem estetycznym i funkcjonalnym, Komisja dokonała wyboru 20 najlepszych projektów. Po wnikliwej analizie dokonano ostatecznego wyboru pracy, która najbardziej odpowiadała kryteriom.

Uzasadniając swój wybór Komisja konkursowa podkreśliła:

?jednoznaczne nawiązanie znaku do charakteru Muzeum w Gliwicach, poprzez przedstawienie jego bardzo złożonej struktury, tj. czterech skrajnie odmiennych lokalizacji, o różnym charakterze i przeznaczeniu. Część graficzna znaku jest również odczytywana jako przetworzony skrót nazwy Muzeum. Obie te konotacje sprawiają, że znak jest wieloznaczny, mimo bardzo oszczędnej, syntetycznej formy. To właśnie synteza formy oraz trafność i wieloznaczność jej przekazu sprawiły, że znak jest mocny i bardzo wyróżniający się na tle innych nadesłanych na konkurs propozycji. Dodatkową zaletą znaku jest fakt, że ?obiecuje? on stworzenie interesującego i różnorodnego klucza wizualnego, który stanie się osią przyszłej identyfikacji wizualnej Muzeum.?