Pandemia koronawirusa nie pozostaje bez wpływu na działanie gliwickiego magistratu. Duża liczba zakażeń wśród urzędników powoduje komplikacje dla klientów Wydziału Komunikacji. Jak załatwić sprawy?
– Z uwagi na liczne zachorowania na COVID-19 wśród pracowników Referatu Rejestracji Pojazdów osobiste załatwienie sprawy może być utrudnione lub niemożliwe – informuje Izabela Kowynia, zastępca naczelnika Wydziału Komunikacji Urzędu Miejskiego w Gliwicach.
Obsługiwane będą wyłącznie osoby, które zarezerwowały wizytę w systemie elektronicznym i posiadają kod rezerwacji.
Pozostali petenci mogą załatwić sprawę za pośrednictwem poczty elektronicznej km@um.gliwice.pl, Elektronicznej Skrzynki Podawczej ePUAP, operatora pocztowego lub Biura Podawczego Urzędu Miejskiego w Gliwicach (wejście od strony ul. Wyszyńskiego).
Klienci, którzy zakupili pojazd już zarejestrowany w kraju proszeni są o przesłanie drogą elektroniczną lub pocztą tradycyjną lub złożenie w Biurze Podawczym zawiadomienia o nabyciu pojazdu wraz z kopią dowodu zakupu (https://bip.gliwice.eu/zawiadomienie-o-nabyciu-pojazdu).
Złożenie zawiadomienia w terminie 30 dni od dnia zakupu pojazdu pozwoli uniknąć kary pieniężnej, a rejestracji pojazdu można dokonać w późniejszym terminie.
Do odwołania zawieszona jest również obsługa telefoniczna. Informacje o dokumentach niezbędnych do załatwienia sprawy oraz aktualnych zasadach obsługi można znaleźć na stronach Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Gliwicach oraz na stronie rezerwacjakm.gliwice.eu.
(żms)/UM Gliwice
fot. 24gliwice /Łukasz Gawin