Likwidacja III zmiany i duże zwolnienia w Stellantis Gliwice. Pracę stracą setki pracowników

– Ogłaszana z tygodnia na tydzień znaczna (o pół tysiąca osób) redukcja zatrudnienia w naszym zakładzie podważa wiarygodność Stellantis Gliwice Sp. z o.o., jako stabilnego, przewidywalnego i poważnego pracodawcy na lokalnym rynku pracy – pisze Mariusz Król, przewodniczący NSZZ Solidarność, do prezesa zarządu Stellantis N.V.

 
Pismo do związkowców dotyczące zwolnień wpłynęło 23 września, zaś likwidacja zmiany produkcyjnej ma nastąpić już od 30 września br.

III zmianę utrzymano przez kilkanaście miesięcy

We wtorek, 24 września, media obiegła wiadomość o planowanej w gliwickim zakładzie redukcji III zmiany, którą uruchomiono tam w czerwcu 2023 roku. Planowano wówczas zatrudnienie 600 osób. Teraz pojawiły się informacje o zwolnieniach.

Zakład LCV w Gliwicach poinformował swoich pracowników i pracownice o konieczności dostosowania wielkości produkcji do obecnej, bardzo trudnej, sytuacji na rynku motoryzacyjnym – przekazała Agnieszka Brania, rzeczniczka prasowa fabryk Stelllantis w Polsce w wypowiedzi dla portalu Business Insider (link).

Jak dodała, trudna sytuacja ma być wynikiem cyklicznego spadku sprzedaży o tej porze roku, co dodatkowo spotęgowane zostało intensywną transformacją w Unii w kierunku pełnej elektryfikacji europejskiej floty samochodowej, realizowanej przez wszystkich producentów na mocy restrykcyjnych przepisów UE. Decyzją europarlamentu do 2035 r. wszystkie spalinowe samochody osobowe i dostawcze mają być wykluczone ze sprzedaży.

– Związana z przejściem na dwuzmianowy system pracy zapowiedziana redukcja załogi wśród pracowników Stellantis Gliwice wywołuje poważne obawy o stabilność ich miejsc pracy oraz zawodową przyszłość. Niestety, może to prowadzić do fali odejść doświadczonych, wydajnych, zaangażowanych i kreatywnych pracowników – podkreśla Mariusz Król w piśmie kierowanym do Carlosa Tavaresa.

Przewodniczący związku zaznacza, że w przyszłości może to stanowić przeszkodę w procesie kompletowania pełnej załogi zakładu – w sytuacjach jej bieżącego uzupełniania, bądź też przywracania pełnej obsady produkcyjnej. Zwraca się też o przedstawienie perspektyw i planów dla zakładu oraz jego załogi.

Przypomnijmy, że gliwicka fabryka produkuje modele Peugeot Boxer, Citroën Jumper i Opel/Vauxhall Movano w wersji furgon, a także bazy pod zabudowy kamperów.
W zakładzie funkcjonuje również Centrum Konwersji, dostosowujące pojazdy do specjalnych potrzeb użytkowych.

(żms)

97 komentarzy
 najwyżej ocenione
od najnowszych    chronologicznie 
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze