W blasku fleszy i przy dźwiękach fanfar uruchomiono w poniedziałek nowoczesną linię technologiczną w gliwickich zakładach firmy KIRCHHOFF Automotive, zajmującej się produkcją podzespołów samochodowych.
W ten sposób przedsiębiorstwo świętowało 10-lecie działalności w gliwickiej strefie ekonomicznej.
– Jesteśmy małym, ale znaczącym ziarenkiem w całej strukturze KIRCHHOFF Automotive. Gliwicki zakład jest jednym z najnowocześniejszych i z bardzo dobrymi perspektywami na rozwój. W naszej hali jest miejsce żeby zainstalować dodatkowo nowe technologie i zwiększyć skalę działalności oraz zatrudnienie ? mówi Janusz Soboń, prezes zarządu Kirchhoff Polska
Pierwszy zakład grupy w Gliwicach został uruchomiony w 2004 roku w hali wydzierżawionej od Zakładów Mechanicznych Bumar Łabędy. Szybko podjęto decyzje o rozwoju na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Stopniowo, wraz z rozbudową zakładu zwiększało się także zatrudnienie.
– W roku 2004 mieliśmy zatrudnionych 80 osób. Następnie w nowym zakładzie, tutaj na strefie zatrudnienie wzrosło do 200 osób. Po kolejnym półtorej roku zatrudniliśmy kolejne 200 pracowników, a w tej chwili pracuje u nas prawie 600 osób i tendencja jest w dalszym ciagu wzrostowa ? podkreśla Rafał Lechowski, Dyrektor Zakładu KIRCHHOFF Polska Sp. z o.o. w Gliwicach.
Uruchomiona w poniedziałek nowa linia technologiczna o długości 60 metrów mieści się w zmodernizowanej hali produkcyjnej o powierzchni 15 tysięcy metrów kwadratowych. Jest naszpikowana nowoczesną technologią, w tym unikatowym na skalę kraju sposobem tłoczenia na gorąco tzw. hot formingiem.
– To tłoczenie różni się od tego tradycyjnego tym, że części są rozgrzewane do temperatury 1000 stopni, a następnie w jednym uderzeniu część dostaje od razu końcowy wygląd. W kolejnym etapie następuje gwałtowne schłodzenie elementu dużą ilością przepływającej cieczy, co powoduje hartowanie wyrobu, dzięki czemu jest dużo bardziej odporny na odkształcenia ? tłumaczy Rafał Lechowski.
– Rozwój know-how i wiedzy w Polsce jest już na tak wysokim poziomie, że pozwala nam w gliwickim zakładzie wdrażać innowacyjne produkty (ze stali i aluminium) oraz procesy, takie jak tłoczenie na gorąco ? mówi Dr Thorsten Gaitzsch, Chief Technology Officer, KIRCHHOFF Automotive. – Z myślą o przyszłości naszego przedsiębiorstwa w kolejnych 10, 15 czy 20 latach już rozpoczęliśmy dyskusję o wpływie megatrendów na perspektywy branży motoryzacyjnej, a także naszej firmy. Z pewnością autonomiczny kierowca, digitalizacja pojazdów, samochód elektryczny, współużytkowanie aut, urbanizacja i redukcja emisji dwutlenku węgla ? te zjawiska zadecydują o kształcie samochodów przyszłości i przez to również o naszych przyszłościowych produktach, stosowanych materiałach i procesach technologicznych. Będziemy korzystać z doświadczeń i wiedzy naszego gliwickiego zespołu, aby być częścią tej ewolucji ? podkreśla Gaitzsch.
Inwestycje zrealizowane przez KIRCHHOFF Automotive w Polsce, począwszy od 1998 roku wynoszą ok. 200 mln euro. W Polskich zakładach pracuje łącznie ponad 1500 osób. Wśród największych klientów firmy znajdują się m.in. General Motors, Ford, Volskwagen czy Audi.