Półroczne promowanie miasta przez spółkę Arena Operator, która zarządza halą Arena Gliwice, w 2018 kosztowało 2,8 mln brutto. W tym roku, na 12 miesięcy działania, przeznaczono aż 8,5 miliona.
Gdy spółka Arena Operator rozpoczynała działalność, informację o wysokości nakładów miejskich na „świadczenie usług promocyjnych na rzecz miasta Gliwice” znaleźć można było w biuletynie informacji publicznych Urzędu Miejskiego, w tym roku próżno jej tam szukać. Zapytaliśmy więc Wydziału Kultury i Promocji, ile przekazano na ten cel.
– Informuję, że zgodnie z umową, podpisaną z firmą Arena Operator Sp. z o.o., w roku 2019 na świadczenie usług promocyjnych na rzecz Miasta Gliwice w związku z funkcjonowaniem obiektu oraz wydarzeniami organizowanymi w Arenie Gliwice przeznaczono kwotę 8.500.000,00 zł brutto – przekazał Paweł Staszel, Naczelnik Wydziału.
[perfectpullquote align=”full” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]W 2018 roku oprócz promocji miasta przez operatora hali, magistrat płacił za tę usługę także agencjom, które organizowały ważniejsze wydarzenia w obiekcie przy Akademickiej 50.[/perfectpullquote]Przy okazji ubiegłorocznych dwóch dużych imprez sportowych KnockOut Boxing Night oraz KSW 46 wydano łącznie 739 tys. zł. Z kolei promocja podczas The Voice of Poland pochłonęła ponad pół miliona złotych.
Jak informuje magistrat, w tym roku tego rodzaju osobnych wydatków już nie ma. W kwocie umowy opiewającej na 8,5 mln złotych mają więc prawdopodobnie zmieścić się m.in. koszty Eurowizji Junior (1,5 mln zł) oraz innych wydarzeń, podczas których promowane są Gliwice. Do końca roku zaplanowano ich około 50, w tym kilkudniowe targi i imprezy familijne.
(żms)