Gliwicki magistrat wprowadzi zmiany w systemie rezerwacji wizyt w Referacie Rejestracji Pojazdów. Obecnie istnieje możliwość zapisania się na kilka terminów bez podawania żadnych danych. Wygląda na to, że znalazły się osoby, które zwęszyły w tym interes.
Obecnie aby dostać się do sali obsługi klienta Wydziału Komunikacji trzeba (od stycznia br.) zarejestrować się w systemie, a po przybyciu na miejsce podać specjalnie wygenerowany kod. Miało to być ułatwienie dla klientów UM, którzy wcześniej stali w kolejkach przed wejściem. Niestety, tryb ten nie jest pozbawiony wad, można w nim – za jednym razem – dokonać rezerwacji kilku terminów.
– Zmieniamy system e-rezerwacji, mając na uwadze uwagi i komfort obsługi klientów Referatu Rejestracji Pojazdów – poinformowała Izabela Kowynia, zastępca naczelnika Wydziału Komunikacji UM w Gliwicach.
Nowy system wykluczy możliwość rezerwowania dowolnej liczby miejsc na dany termin i ukróci nieuczciwy proceder ich pozyskiwania celem „odsprzedaży” na portalach społecznościowych. Dziękujemy mieszkańcom za sygnały w tej sprawie
– dodaje Kowynia. – Przypominamy zarazem, że internetowa rezerwacja do Referatu Rejestracji Pojazdów jest bezpłatna, a Urząd Miejski nie pobierał i nie pobiera opłat od tej czynności. Nie pośredniczy również w umawianiu wizyt i załatwianiu spraw dotyczących rejestracji – dodaje urzędniczka.
System rejestracji na wizyty w Urzędzie Miejskim funkcjonuje pod adresem rezerwacjakm.gliwice.eu. Od 5 kwietnia nowe rozwiązania zostaną wprowadzone w filii UM przy ul. Jasnej 31A, a od 12 kwietnia – dla osób rejestrujących pojazdy w głównej siedzibie magistratu przy ul. Zwycięstwa 21.
Zmiany w systemie wykluczą możliwość rezerwowania dowolnej liczby miejsc na dany termin. Konieczne będzie podanie przez zainteresowanego numeru telefonu i adresu e-mail.
Klient będzie mógł wybrać tylko jeden termin wizyty w danym dniu, a próba zarezerwowania drugiego terminu będzie blokowana na podstawie numeru telefonu i e-maila. Po wskazaniu terminu i jego zatwierdzeniu, na stronie internetowej u klienta wyświetli się komunikat o dokonanej rezerwacji, pojawi się też specjalny kod i informacja o wysłaniu na podany wcześniej e-mail korespondencji z linkiem potwierdzającym wraz z wygenerowanym kodem. Jeżeli w ciągu godziny klient nie potwierdzi rezerwacji, ta zostanie anulowana.
W przypadku osób, które będą musiały ponownie zgłosić się do Wydziału Komunikacji, rezerwacji wizyty dokona pracownik wydziału podczas obsługi. Magistrat przypomina też, że sprawy dotyczące zbycia lub nabycia pojazdu, odbioru dowodu rejestracyjnego, zmiany danych i adnotacji w dowodzie rejestracyjnym nie wymagają umawiania wizyty.
(oprac. żms)/UM Gliwice
fot. 24gliwice.pl