Co dalej z zapowiadaną modernizacją ul. Chorzowskiej? Pojawiły się problemy

Oddala się perspektywa modernizacji ul. Chorzowskiej. Projekt przebudowy miał powstać ponad rok temu. Tymczasem problemy związane z kanalizacją deszczową wydłużą jego powstanie co najmniej do połowy 2022 roku.

 
– Głównym czynnikiem wpływającym na czas opracowania dokumentacji są techniczne i formalne rozstrzygnięcie kwestii odwodnienia. Istniejąca kanalizacja deszczowa jest niewystarczająca – informuje Jadwiga Stiborska, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich w Gliwicach.

Drogowcy informują, że obecnie poszukiwane są rozwiązania „techniczno-ekonomiczno-własnościowe”, które mają zaradzić problemowi. Umowa z wykonawcą projektu – firmą A-PROPOL, przedłużona została do końca czerwca 2022 roku. Nie oznacza to jednak, że w przyszłym roku mogą rozpocząć się pierwsze prace budowlane. ZDM już teraz przewiduje, że przygotowywana aktualnie dokumentacja projektowa wymagać będzie sporządzenia dodatkowych opracowań.

JAK MIAŁABY WYGLĄDAĆ NOWA CHORZOWSKA?

Wiemy natomiast nieco więcej na temat planów wykonawcy i tego jak ma wyglądać ul. Chorzowska. Dotychczas mieszkańcy mogli opierać się na przygotowanej w 2018 roku przez gliwickie biuro Eurodroga Milan Sternik wielowariantowej koncepcji zagospodarowania ulicy.

– Realizowany obecnie wariant stanowi kompilację rozwiązań koncepcyjnych oraz autorskich rozwiązań obecnego zespołu projektowego

– wyjaśnia Jadwiga Stiborska.

Zmiany mają objąć 3-kilometrowy odcinek od skrzyżowania ulic Zabrskiej, Dąbrowskiego i Poniatowskiego do zajezdni tramwajowej przy ul. Chorzowskiej wraz z terenem po nieczynnym torowisku.

Planowane jest wydzielenie trzech pasów ruchu na odcinku zabudowy mieszkaniowej (dwa pasy ruchu do jazdy na wprost + pas ruchu do skrętu w lewo w obszarze skrzyżowań i zjazdów) oraz wydzielenie dwóch pasów ruchu na pozostałym odcinku drogi.

Na całym modernizowanym odcinku ul. Chorzowskiej, po jej południowej stronie powstać ma wydzielona ścieżka rowerowa. Co ciekawe, do tego celu wykorzystana ma zostać także dawna trasa linii tramwajowej nad torami kolejowymi w pobliżu skrzyżowania z ul. Szymanowskiego.

Wzdłuż ulicy pojawić się ma także zieleń oraz zatoki autobusowe i postojowe. ZDM nie informuje natomiast czy planowane jest proponowane w wielowariantowej koncepcji, stworzenie ronda na skrzyżowaniu ulic Dąbrowskiego, Poniatowskiego, Zabrskiej i Chorzowskiej.

Szacunkowy koszt modernizacji ulicy jest na razie nieznany. Koszt przygotowania dokumentacji projektowej to 365 tysięcy złotych.
(msz)