Po prawie dwóch latach od rozpoczęcia remontu, gliwicki odcinek tzw. „starej autostrady” jest ponownie przejezdny.
Budowlańcy zmodernizowali wiadukt i postawili na nowo most nad Kłodnicą.
W przypadku wiaduktu, który gotowy był już kilka miesięcy temu, wykonawca (firma Banimex sp. z o.o. z Będzina) trafił na niespodzianki już na samym początku modernizacji.
– Po rozebraniu części obiektu można było przeprowadzić gruntowne badania i okazało się, że konstrukcja jest słabsza niż przewidywano. W związku z tym trzeba było zamontować dodatkowo kilkadziesiąt ton stali dla wzmocnienia całego obiektu, co wydłużyło termin realizacji – tłumaczył w czerwcu Grzegorz Rzepiela z Banimex-u.
Budowę mostu nad Kłodnicą spotkały natomiast problemy natury finansowej, które dotknęły cały gliwicki odcinek G2 DTŚ, z którym most jest powiązany.
Od czwartku kierowcy mogą już w pełni korzystać z drogowych dobrodziejstw, ale jednocześnie muszą się szykować na nowe utrudnienia. W najbliższy poniedziałek, 3 listopada wyłączona z ruchu zostanie ul. Jana Śliwki, a jeszcze w tym roku podobne rozwiązanie zostanie zastosowanie na ul. Zwycięstwa i Częstochowskiej. To efekt budowy ostatniego, „śródmiejskiego” odcinka DTŚ wykonywanego przez firmę Eurovia Polska S.A.