Na początku września możliwy będzie ruch wahadłowy wyłączonym w tej chwili z ruchu fragmentem ul. Śliwki.
Od połowy przyszłego miesiąca ulica powinna być przejezdna w obu kierunkach. Kierowcy „odzyskają” jedną z ważniejszych dróg w mieście tylko na kilka miesięcy.
Fragment ulicy Jana Śliwki zamknięto pod koniec lipca w związku z budową Drogowej Trasy Średnicowej. Zamknięty dla ruchu został fragment od mostu nad Kłodnicą w ciągu ul. Orlickiego do dyrekcji IZO-ERGU (Zakładu Tworzyw Sztucznych).
Trwające tam obecnie prace – wykonywanie przezbrojenia i budowa kładki technologicznej powinny zakończyć się we wrześniu.
Wtedy też możliwy będzie ruch wahadłowy w tym rejonie, a następnie swobodny przejazd w obu kierunkach. Sytuacja taka potrwa do końca roku.
W 2014 roku ruszy bowiem gruntowna przebudowa zarówno ul. Śliwki jak i całego skrzyżowania z ul. Portową i ul. Orlickiego.
Wtedy rejon skrzyżowania zostanie zamknięty na co najmniej rok – rozpocznie się budowa mostu nad Kłodnicą w ciągu ul. Orlickiego i wiaduktu w ciągu ulicy Śliwki.
Przypomnijmy. Początek odcinka G2 Drogowej Trasy Średnicowej wpisano w ślad istniejącej ul. Portowej. Nad skrzyżowaniem z ul. Śliwki trasa pobiegnie wiaduktem (pod nim będzie skrzyżowanie ulic Jana Śliwki i Orlickiego). W pobliżu skrzyżowania, DTŚ poszerzona będzie o bezkolizyjne zjazdy i wjazdy. Następnie droga biegnąc obok zakładu energetycznego Tauron dotrze na tereny Fabryki Drutu.