Na problemy – dzielnicowy. „Chcemy być przyjaznymi gospodarzami osiedla” (TV)

Straż Miejska w Gliwicach rozpoczyna akcję „Dzielnicowy na osiedlu”. Ta inicjatywa to pomysł, który ma zachęcić mieszkańców do kontaktu z dzielnicowymi.

Jak mówią sami strażnicy – mają oni być „przyjaznymi gospodarzami osiedla”.

– Są to osoby bardzo dobrze znające topografię terenu, w którym pracują i mają wieloletnie doświadczenie. Chcemy zwrócić uwagę mieszkańców, że jeśli mają jakiś problem w swoim środowisku, to mogą to zgłosić dzielnicowemu Straży Miejskiej – mówi Marcin Kuczkowski, rzecznik Straży Miejskiej w Gliwicach.

Miasto zostało podzielone na sześć rejonów, jest 12 dzielnicowych. Do każdego rejonu przyporządkowano po dwóch takich strażników.

Wszyscy regularnie mają patrolować teren swojej właściwości i dbać o porządek. Mieszkańcy mogą zgłosić dzielnicowemu interwencję poprzez wysłanie im wiadomości pocztą elektroniczną na adres sekretariat@smgliwice.pl. Innym sposobem kontaktu z naszym dzielnicowym jest telefon do dyżurnego, który umówi nas na spotkanie w terenie.

Dzielnicowi w ramach akcji w 2014 r. przeprowadzą spotkania m.in. z radnymi, przedstawicielami Rad Osiedlowych, proboszczami parafii, dyrektorami placówek oświatowych, zarządcami budynków, przedsiębiorcami. Przedstawią im możliwości i zalety, jakie daje kontakt ze Strażą Miejską w celu zwiększania bezpieczeństwa w mieście.

– Dzielnicowy podejmuje działania, które zmierzają do usunięcia problemów nurtujących mieszkańców. Jeżeli nie jest to nasza kompetencja, przekazuje sprawę do innej właściwej jednostki – tłumaczy Marcin Kuczkowski.

Problemy, jakie zgłaszają mieszkańcy nie są może szczególnie poważne, choć wpływają na jakość życia i estetykę danej dzielnicy. To przede wszystkim zaśmiecenia ulic, wyrzucanie gruzu na trawnik, nieprawidłowe parkowanie samochodów, spożywanie alkoholu czy problem bezpańskich psów.
(msz)