Centrum handlowe Europa Centralna zostało sprzedane. W planach nowego właściciela – Mitiska REIM – jest m.in. zwiększenie atrakcyjności obiektu poprzez poprawę efektywności funkcjonowania części handlowej, a także pozyskanie nowego operatora spożywczego.
Mitiska REIM to wiodący inwestor w Europie, wyspecjalizowany w obiektach handlowych typu convenience (sklep, zazwyczaj położony w dzielnicach mieszkaniowych miast albo w innych dogodnych i często odwiedzanych punktach, handlujący głównie towarami na potrzeby bieżące). 31 marca, w imieniu funduszu MEREP 3, ogłosił nabycie projektu Europa Centralna o powierzchni najmu 67 tysięcy m² zlokalizowanego na nieruchomości o powierzchni 27 ha w Gliwicach.
Europa Centralna jest największym obiektem handlowym w Gliwicach, składającym się z parku handlowego o powierzchni 39,7 tys. m² oraz galerii o powierzchni 27,3 tys. m² GLA, wraz z parkingiem oferującym około 2 tys. miejsc dla klientów.
W ramach strategii inwestycyjnej Mitiska REIM planuje zwiększyć atrakcyjność obiektu poprzez poprawę efektywności funkcjonowania części handlowej, pozyskanie nowego operatora spożywczego, a także wprowadzając strategię zrównoważonego rozwoju, co pozwoli na osiągnięcie certyfikacji BREEAM In-Use na poziomie „Very Good”.
Obecnie do głównych najemców parku handlowego należą markety Castorama i Jula, a wśród pozostałych najemców znajdują się JYSK, Action, Media Expert, Sports Direct oraz restauracja drive thru McDonald’s. Oferta rekreacyjna zapewniona jest między innymi przez najemców Funzeum i park trampolin House of Air.
Na terenie obiektu do dalszego wykorzystania przez operatorów z różnych branż pozostaje powierzchnia ok. 11 tys. m2 po hipermarkecie Tesco, po wycofaniu się brytyjskiej sieci handlowej z Polski w 2019 roku.
– W odległości 30 minut jazdy samochodem od Europy Centralnej mieszkają prawie dwa miliony ludzi, a region Górnego Śląska cechuje się wysokim poziomem siły nabywczej i jest jednym z największych obszarów aktywności biznesowej w Polsce. To sprawia, że Europa Centralna jest doskonałą lokalizacją nie tylko dla handlu detalicznego, ale także dla innych uzupełaniających projektów typu convenience – komentuje Mateusz Szymczak, Manager Inwestycyjny Mitiska REIM.
W ostatnich 10 latach, Mitiska REIM powołała 3 fundusze inwestycyjne i zainwestowała w 91 nieruchomości komercyjnych o łącznej powierzchni najmu ok. 1,100,000 m² GLA w Belgii, Holandii, Francji, Niemczech, Hiszpanii, Portugalii, Rumunii, Polsce, Czechach i Słowacji.
(żms), mat. pras. Mitiska REIM, Retailnet.pl
fot. arch. 24gliwice.pl, Mitiska REIM