Most na ulicy Wrocławskiej został w środę wyburzony na całej szerokości. Nowy ma zostać oddany do użytku w I kwartale 2020 roku.

Dotychczasowy obiekt nie odpowiadał już normom technicznym. Zastąpi go most o konstrukcji ramowej, którego nośność zwiększy się do 50 t. Zarząd Dróg Miejskich zapewnia, że mimo wielu zmian, obiekt wizualnie zachowa swój wygląd i charakter.

Prace przy rozbiórce rozpoczęły się 7 maja. Wówczas zamknięto możliwość przejazdu ulicą Wrocławską do Częstochowskiej. Objazd wyznaczono ulicami Ks. Strzody, Dworcową i Kłodnicką. Wcześniej dla pieszych wybudowano kładkę.


[perfectpullquote align=”full” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]W ramach inwestycji uporządkowane i umocnione zostanie koryto Kłodnicy, co poprawi jej przepływ, szczególnie podczas intensywnych opadów deszczu.[/perfectpullquote]

Stary most w 2010 roku podczas powodzi. Konstrukcja groziła wtedy zerwaniem.

Zakres prac obejmie także przebudowę odcinka ul. Wrocławskiej (na dojeździe do mostu) oraz fragmentu ul. Częstochowskiej w rejonie skrzyżowania z ul. Konarskiego, Zimnej Wody i Kłodnicką.

fot. Mosquidron

Szacowane koszty inwestycji, realizowanej przez Przedsiębiorstwo Remontów Ulic i Mostów, to około 9 milionów złotych. Kwota ta, w całości zostanie sfinansowana z budżetu miasta.

(żms)/ZDM Gliwice
fot. Mosquidron, 24gliwice.pl (mf, żms)

Most przed rozbiórką fot. arch. 24gliwice.pl