Nowa strategia marki i komunikacji miasta. Magistrat ogłosił konkurs

Budowa silnej marki miasta, wytworzenie u gliwiczan poczucia identyfikacji z jego wizerunkiem, a także zwiększenie liczby mieszkańców, studentów, przedsiębiorców, inwestorów oraz turystów – to część z celów założonych w dokumencie, jakim ma być Strategia Marki i Komunikacji Marketingowej Gliwic na lata 2026-2030. Miasto ogłosiło konkurs.

Zawarte w dokumencie propozycje powinny odznaczać się innowacyjnością, rozumianą jako łamiące schematy, niesztampowe, zwracające uwagę swoją nowatorskością działania. Wyróżniać się atrakcyjnością, wywoływać pozytywne emocje, budować pożądane skojarzenia z Gliwicami, a także wyróżniać Gliwice przede wszystkim na tle dużych miast w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

Przygotowanie strategii będzie wymagało realizacji czterech etapów działań. Pierwszy obejmuje pogłębioną analiza i diagnozę stanu marki Gliwice, dokonaną na podstawie dostępnych źródeł wtórnych, badań wykonanych przez magistrat oraz badań własnych wykonawcy.

Wykonawca przeprowadzi analizę sytuacji wyjściowej, w tym wszystkich czynników oraz zasobów, jakimi dysponuje miasto Gliwice, ze szczególnym uwzględnieniem aspektu gospodarczego, inwestycyjnego, naukowego, turystycznego, jakości życia oraz dostępności komunikacyjnej oraz wskaże i scharakteryzuje miasta konkurencyjne wobec Gliwic – czytamy w załącznikach do konkursu.

Otrzymany na podstawie diagnozy obraz powinien uwypuklić najbardziej atrakcyjne i rokujące elementy, które składają się na obszar marki Gliwice i które mogą stać się jej wyróżnikiem

– kontynuuje miasto.

W drugim etapie opracowania konieczne będzie przeprowadzenie procesu partycypacji i konsultacji społecznych z przedstawicielami zidentyfikowanych adresatów działań komunikacyjnych marki Gliwice.

Wynikiem tego etapu będzie poznanie opinii interesariuszy na poziomie wewnętrznym tj. władz miasta oraz pracowników Urzędu Miejskiego w Gliwicach i zewnętrznym tj. pozostałych zidentyfikowanych grup interesariuszy, a także uzyskanie akceptacji dla wstępnych założeń strategii, wynikających z diagnozy stanu obecnego oraz analizy i prognozy przyszłych trendów oraz ambicji strategicznych samorządu Gliwic – widnieje dalej w dokumentacji.

Kolejnymi elementami działań w ramach zamówienia, będzie opracowanie strategii oraz jej prezentacja. Na realizację całego zadania wykonawca będzie miał 180 dni od momentu zawarcia umowy.

Termin przyjmowania zgłoszeń do konkursu upłynie 23 kwietnia br. Szczegółowe informacje na ten temat można znaleźć w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego.

(żms)
fot.

Subskrybuj powiadomienia
Powiadom o
31 komentarzy
 najwyżej ocenione
od najnowszych    chronologicznie 
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze